Automatisk hurtigskift gør maskinførernes hverdag lettere: “Det bør alle ha´”

Automatisk hurtigskift gør maskinførernes hverdag lettere: “Det bør alle ha´”

EC-Oil, Engcons automatiske hurtigskiftsystem, gør i kombination med en tiltrotator og hydraulisk redskaber en enorm forskel i maskinførerens hverdag, men også for gravebranchen generelt i form af øget effektivitet og sikkerhed. Fordelene er så store, at Engcon har valgt at gøre EC-Oil tilgængeligt for så mange som muligt ved at gøre det til standard i forbindelse med køb af tiltrotator med DC2 styresystem og O-Safe hurtigskift medfølger EC-Oil.

Det automatiske hurtigskiftsystem EC-Oil der gør det muligt at til- og frakoble hydrauliske redskaber på gravemaskiner uden at skulle forlade kabinen, bliver mere og mere udbredt. Systemet betyder, at redskabet, hydraulik, el- og centralsmøring tilkobles automatisk, og gør at. maskinførerens hverdag bliver mere effektiv og sikker. Automatisk hurtigskiftsystem i kombination med tiltrotator og hydrauliske redskaber, gør entreprenøren hurtigere og mere fleksibel med hensyn til udførelsen af arbejdsopgaverne.

Engcon anbefaler, at entreprenørerne arbejder med produkter, der er udviklet til at fungere optimalt med hinanden. For at flere maskinførere kan få glæde af den smarte måde at arbejde på har Engcon valgt at tilbyde sit automatiske EC-Oil hurtigskiftsystem som standard, ved bestilling af Q-Safe hurtigskift og tiltrotator med Engcons styresystem DC2 medfølger EC-Oil med automatisk olietilkobling i både hurtigskiftet og på overdelen af tiltrotatoren.

– Vi vil naturligvis gerne øge sikkerheden og effektiviteten for de mange maskinførere rundt om i verden, så vi har valgt at gøre vores automatiske hurtigskiftsystem EC-Oil til standard. Kort sagt: Vi vil tilbyde alle maskinførere moderne teknologi, der gør deres hverdag nemmere, gør dem i stand til at lave mere på kortere tid og derudover tjene flere penge, siger Stig Engström, ejer og grundlægger af Engcon, og fortsætter:

– Vi ønsker ikke, at omkostningerne ved at investere i EC-Oil skal være en hindring for vores slutkunder, derfor traf vi den lidt specielle beslutning i 2019, om at gøre vores automatiske hurtigskift til standard. Naturligvis under forudsætning af, at kunden køber Engcons system – det skal betale sig at vælge
Engcon!

Sikkert og tidsbesparende for maskinføreren
Engcons automatiske hurtigskiftsystem er tidsbesparende og sikkert, da maskinføreren ikke behøver at springe ind og ud af kabinen for at bøvle med manuelle,og ofte tilsøledebeskidte hydrauliktilkoblinger.

– Alt efter, hvilken type arbejde der udføres, kan tidsbesparelserne blive på op til en time om dagen. En traditionel udskiftning kan tage op til 3-4 minutter, mens til- eller frakobling af et hydraulisk redskab med EC-Oil kun tager ca. ti sekunder. Det gør maskinførerens arbejde nemmere, og det gør gravemaskinerne endnu mere rentable, afslutter Stig Engström.

Faktaboks:
Engcons unikke beslutning om at gøre EC-Oil til standard gælder over hele verden. Ud over at EC-Oil er standard på Engcons hurtigskift og på overdelen af tiltrotatorerne med Q-Safe hurtigskift, indgår EC-Oil også altid på alle Engcons hydrauliske redskaber, f.eks. gribeklo, pladevibrator, pallegaffel og fejekost med fæstetypen QS45-QS80. Hvis kunderne vælger at købe et hydraulisk redskab sammen med tiltrotatoren, er EC-Oil også som standard inkluderet i tiltrotatorens nederste beslag.

engcon er verdens førende producent af tiltrotatorer (håndledsfunktion til gravemaskiner) og tilhørende redskaber, og udstyr som øger gravemaskiners fleksibilitet, præcision og sikkerhed. Med viden, engagement og et højt serviceniveau skaber vi succes for vores kunder.

engcon er en større koncern bestående af moderselskabet engcon Holding AB med hovedsæde i Strömsund i Sverige, og også salgsfirmaer på respektive markeder: Sverige, Norge, Finland, Danmark, Frankrig, Benelux, Nordamerika (USA og Canada), Storbritannien Tyskland, Korea og Australien. engcon-gruppen omsatte i 2018 for ca. 1200 mio. SEK med ca. 300 medarbejdere. engcon blev grundlagt i 1990. www.engcon.com

Om engcon

engcon er en førende global producent af tiltrotatorer og tilhørende redskaber, som øger gravemaskiners effektivitet, fleksibilitet, sikkerhed og bæredygtighed. Under vores eget mærke tilbyder vi et unikt tiltrotatorsystem, der omdanner gravemaskinen til en redskabsbærer, der kan erstatte andre maskiner. Vi møder markedet gennem vores lokale salgsselskaber og et etableret netværk af forhandlere verden over.