engcon deltager på den internationale messe Intermat i Paris

engcon deltager på den internationale messe Intermat i Paris

Den 24.-27. april afholdes årets største maskinmesse, Intermat, i Paris. Fokus for engcon er 3. generations tiltrotator, som nu er salgs klar. På engcons stand vil der være fire forskellige gravemaskiner, hvor man kan få demonstreret alle fordelene ved at udstyre gravemaskinen med en tiltrotator. Udover at tiltrotatoren står i centrum, fremviser engcon sit brede sortiment af tilbehør til gravemaskiner.

engcon leverer tiltrotatorer, redskaber og tilbehør til gravemaskiner over hele verden. Produktsortimentet, som er veletableret i Norden, har de seneste år fået udbredelse til store dele af Europa. engcon har været aktiv på det franske marked siden 2002, og tilstedeværelsen på Intermat er endnu et skridt i engcons ambition om at øge markedsandelene både i Frankrig og resten af Europa.

– Vi ved, hvor meget det betyder at opleve vores produkter og se, at tiltrotatoren virkelig er så effektiv, som den faktisk er. Derfor har vi meget fokus på at køre demonstrationer og tilbyde testkørsel på vores stand på Intermat, siger Martin Engström, Product Manager hos engcon, og fortsætter:

– Med vores tiltrotator øges effektiviteten og sikkerheden. Sammen med vores tilbehør kan en tiltrotator erstatte andre maskiner og bidrage til, at arbejdet udføres mere effektivt og brændstoføkonomisk. På den måde er tiltrotatoren en god investering for dem, der gerne vil kunne klare flere opgaver på kortere tid.

EC-Oil, som er engcons system til automatisk tilkobling af hydrauliske redskaber, vil også blive demonstreret på messen.

– Med EC-Oil kan du på en sikker måde skifte tilbehør på få sekunder, og du undgår slanger eller elkabler, der bevæger sig, når du til- og frakobler. Det mindsker risikoen for klemskader og slitage, siger Martin Engström.

På engcons stand er der mulighed for selv at prøvekøre en gravemaskine med tiltrotator eller se en rutineret maskinfører vise, hvordan man bedst arbejder med det mest moderne udstyr på markedet. Der vil være tre maskiner til prøvekørsel: Kobelco SK75, Volvo ECR58 og Develon DX35 udstyret med både skovle og andre hydrauliske redskaber. Vores erfarne maskinførere vil køre en Volvo ECR145.

Velkommen til stand EXT6 C062!

engcon er den førende globale leverandør af tiltrotatorer og tilhørende redskaber, som øger gravemaskiners effektivitet, fleksibilitet, sikkerhed og bæredygtighed. Med viden, engagement og et højt serviceniveau skaber engcons mere end 400 medarbejdere succes for deres kunder. engcon blev grundlagt i 1990 med hovedkontor i Strömsund i Sverige og møder markedet via 14 lokale salgsselskaber og et etableret netværk af forhandlere rundt om i verden. Nettoomsætningen udgjorde cirka 1,9 milliarder SEK i 2023. engcons B-aktie er noteret på Nasdaq Stockholm.

Du kan finde yderligere oplysninger på www.engcongroup.com

engcon – verdens førende producent af tiltrotatorer

Vi er engcon, en virksomhed fra det nordlige Sverige, som er opbygget og drevet af mennesker, der lægger deres hjerte og sjæl i at ændre den måde, gravearbejde udføres på. Lige fra første færd har vores virksomhed bygget på en tæt relation til slutbrugerne af vores produkter for at optimere deres hverdag.

engcon blev grundlagt af Stig Engström i 1990 og begyndte straks at udvikle den nu verdensførende engcon-tiltrotator.

VORES VISION
Change the world of digging - En helt ny form for gravning

VORES FORRETNINGSIDÉ

Som uafhængig producent og leverandør af avanceret tilbehør til gravemaskiner
hjælper vi gravevirksomheder over hele verden med at skabe sikrere arbejdspladser, optimere deres ressourcer og være mere effektive.

VORES MISSION
At blive verdens førende, uafhængige producent af avanceret tilbehør til gravemaskiner verden over.

engcon er en større koncern bestående af moderselskabet engcon Holding AB med hovedsæde i Strömsund i Sverige, og også salgsfirmaer på respektive markeder: Sverige, Norge, Finland, Danmark, Frankrig, Benelux, Nordamerika (USA og Canada), Storbritannien Tyskland, Korea og Australien. engcon-gruppen omsatte i 2020 for ca. 1230 mio. SEK med ca. 300 medarbejdere. engcon blev grundlagt i 1990. www.engcon.com