Gå til indhold
Engcon serieproducerer aftagelig gribeklo til deres største tiltrotator – den vil gøre gravemaskinen endnu mere effektiv

Pressemeddelelse -

Engcon har i længere tid været de eneste med en unik type gribekassette. Med et enkelt greb med hånden uden skruning eller manuel tilkobling af hydraulik kan gravemaskinens fører montere eller fjerne gribekassetten på mindre end et minut.

Gribekassetten GRD20 til Engcons tiltrotatorer EC214 og EC219 med hurtigskiftet Q-Safe 60 blev lanceret først. Derefter fulgte GRD10 til Engcons tiltrotatorer EC209 med hurtigskiftet Q-Safe 45 og Q-Safe 50. Nu er tiden kommet til serieproduktion af gribekassette GRD70 til Engcons største tiltrotator EC233 med hurtigskiftet Q-Safe 70. Det bliver en kraftig gribeklo med en gribekraft på 2,2 tons og en gribevidde på næsten en meter.

Ligesom de mindre modeller kan føreren til- og frakoble gribekassetten på cirka et minut ved at aktivere låsningen med et enkelt greb med hånden, og derefter tilsluttes eller frakobles hydraulikken i samme øjeblik, som gribekassetten låses/løsnes. En ultimativ løsning for dem, der ønsker nemt og hurtigt at kunne frakoble gribekassetten, når den ikke er nødvendig.

Serieproduktion af EC233 med gribekassette GRD70 finder sted i januar 2019 på de nordiske markeder og på de øvrige markeder fra juli 2019.

Fakta om GRD70:
Gribekassette til EC233 med QSD70-hurtigskift
Maks. gribevidde: 960 mm
Min. gribevidde: 13 mm
Klemmekraft: 2.234 kg ved 21MPa
Vægt: 166 kg

engcon er verdens førende producent af tiltrotatorer (håndledsfunktion til gravemaskiner) og tilhørende redskaber, som øger gravemaskiners fleksibilitet, præcision og sikkerhed. Med viden, engagement og et højt serviceniveau skaber vi succes for vores kunder.

engcon er en større koncern bestående af moderselskabet engcon Holding AB med sæde i Strömsund i Sverige, og derudover 9 salgsselskaber på de respektive markeder Sverige, Norge, Finland, Danmark, England, Tyskland, Frankrig, Holland og Nordamerika (USA og Canada). Ansvarlig for de øvrige markeder er engcon International. engcon-gruppen omsatte i 2017 for ca. 1000 mio. SEK med ca. 250 medarbejdere. engcon blev grundlagt i 1990. www.engcon.com

Om engcon

engcon er en førende global producent af tiltrotatorer og tilhørende redskaber, som øger gravemaskiners effektivitet, fleksibilitet, sikkerhed og bæredygtighed. Under vores eget mærke tilbyder vi et unikt tiltrotatorsystem, der omdanner gravemaskinen til en redskabsbærer, der kan erstatte andre maskiner. Vi møder markedet gennem vores lokale salgsselskaber og et etableret netværk af forhandlere verden over.