Gå til indhold
Succes for Engcon på maskinudstilling i Australien – maskinførere var imponerede over tiltrotatorer og det automatiske hurtigskift

Pressemeddelelse -

The National Diesel & Turf Expo fandt sted for nylig i Australien, og det er en af de få maskinudstillinger i verden, der er blevet afholdt under pandemien. Engcon udstillede for første gang i år i eget regi og kan betragte deltagelsen som en succes. Udover at Engcons stand tiltrak et stort antal besøgende, blev Engcon også tildelt prisen "Most innovative product 2021" på udstillingen.

Den 9.-11. april løb The National Diesel & Turf Expo af stabelen i Sidney. Maskinudstillingen blev grundlagt i 2016 og er Australiens største maskinudstilling, hvor antallet af besøgende vokser hvert år. Engcon har deltaget i messen flere gange, via forhandlere, men i år udstillede virksomheden i eget regi, hvilket viste sig at være en succes hvad angår antallet af besøgende og interessen for produkterne.

– Udstillinger er en vigtig kanal for os, hvor vi bl.a. får mulighed for at møde kunder og fremvise vores brede produktsortiment. I løbet af coronaåret har mange udstillinger måttet aflyses. Derfor var det meget glædeligt for os, at The National Diesel & Turf Expo i år trods alt kunne afvikles, siger Per-Oskar Svedberg, daglig leder hos Engcon Australia, og fortsætter:

– Vi er meget tilfredse med at have deltaget i år. Mange kunder ved allerede meget om vores produkter og har været interesserede i en tiltrotator i flere år, men der er stadig mange, der ikke aner, hvad det er. Derfor er det vigtigt for os at have mulighed for at fortælle om os selv og vores produkter, så flere kan få øjnene op for dem. Interessen for vores produkter var stor, og der var mange mennesker på vores stand i hele udstillingsperioden.

Stor interesse for testkørsel blandt de besøgende
I løbet af den tre dage lange maskinudstilling præsenterede Engcon sine tiltrotatorer, det sikre hurtigskift Q-Safe, det automatiske hurtigskiftsystem EC-Oil, det effektive styresystem DC2 og masser af redskaber. Der blev også foretaget produktdemonstrationer live af australske maskinførere, der selv er Engcon-ejere.

– Af alt det, vi fremviste, var det det automatiske EC-Oil-hurtigskiftsystem og vores tiltrotatorer, der tiltrak sig mest interesse. Da de besøgende så, hvor nemt det var at til- og frakoble tiltrotatoren og det hydrauliske redskab uden at skulle forlade kabinen, var der mange, der kunne se, at det hele blev mere bekvemt, og at udstyret kan spare en masse tid, når der skiftes mellem hydrauliske redskaber, fortsætter Per-Oskar Svedberg.

Gæsterne fik også selv mulighed for at teste, hvordan Engcons tiltrotator fungerer, noget der var meget populært og tiltrak mange mennesker. Der blev også arrangeret en konkurrence, hvor deltagerne skulle se, hvem der hurtigst kunne rotere skovlen 360 grader uden at miste nogen af de fodbolde, der lå i den. Vinderen blev Pat M fra PJ’s Plumbing and Excavation med tiden 09:36.

Præmieret for det mest innovative product
På maskinudstillingen modtog Engcon også prisen "Most innovative product" for sit komplette system med automatisk EC-Oil hurtigskiftsystem, tiltrotator og hydrauliske redskaber. Det er et bevis på, at Engcons sikre og innovative produkter også går rent ind hos australske maskinførere.

– Det er altid dejligt at få anerkendelse for, at vores produkter er innovative og driver udviklingen i gravebranchen. Vi er meget stolte over denne pris. Det er værd at huske på, at vores produkter måske kan tages for givet i Norden, men ude i verden er de endnu ikke så etablerede, men vi er godt på vej, afslutter Per-Oskar Svedberg.

Australske kunder, der deltog på Engcons stand:

Steve Johnstone – PXG Civil and Rail

Pete Vagne – Pete Vagne excavations

Lucas Prohm – TNL Earthworks

Logan Donnellan – TNL Earthworks

Damien Cooke – CENEX

Andrew Baker – Baker Excavations

engcon er verdens førende producent af tiltrotatorer (håndledsfunktion til gravemaskiner) og tilhørende redskaber, og udstyr som øger gravemaskiners fleksibilitet, præcision og sikkerhed. Med viden, engagement og et højt serviceniveau skaber vi succes for vores kunder.

engcon er en større koncern bestående af moderselskabet engcon Holding AB med hovedsæde i Strömsund i Sverige, og også salgsfirmaer på respektive markeder: Sverige, Norge, Finland, Danmark, Frankrig, Benelux, Nordamerika (USA og Canada), Storbritannien Tyskland, Korea og Australien. engcon-gruppen omsatte i 2019 for ca. 1350 mio. SEK med ca. 300 medarbejdere. engcon blev grundlagt i 1990.
www.engcon.com

Om engcon

engcon er en førende global producent af tiltrotatorer og tilhørende redskaber, som øger gravemaskiners effektivitet, fleksibilitet, sikkerhed og bæredygtighed. Under vores eget mærke tilbyder vi et unikt tiltrotatorsystem, der omdanner gravemaskinen til en redskabsbærer, der kan erstatte andre maskiner. Vi møder markedet gennem vores lokale salgsselskaber og et etableret netværk af forhandlere verden over.