Nu kan du også få Krak Deals på din Android

Krak giver nu også Android-brugere mulighed for at købe attraktive deals direkte i mobilen. Dagens aktuelle tilbud kommer frem, når man åbner Kraks app, og købet kan gennemføres med det samme via telefonen.

"Social nethandel er et marked i voldsom vækst, og vi er glade for, at vi nu også kan give Android-brugere adgang til nemt og hurtigt at købe dagens deals med få tryk på telefonen. Krak har i århundreder ført købere og sælgere sammen, og det bliver vi ved med at gøre på det nye marked for mobilshopping. Antallet af smartphones i Danmark vokser eksplosivt, og Krak Deals er blot ét eksempel på, hvordan vores fokus på lokal søgning kan skabe værdi for både mobilbrugere og annoncører," siger Stefan Kercza, adm. direktør for Eniro Danmark, som står bag Krak.

Kraks app er til dato hentet af over 260.000 danskere, som nu blot skal installere en opdatering til app’en for også at få Krak Deals, hvis de har en Android-telefon. App’en kan hentes fra Android Market.

Krak lancerede Krak Deals til iPhone i juli, og nu er app’en altså også klar til Android. Med app’en kan brugeren se dagens deals i alle de byer, hvor Krak Deals finder gode tilbud. Deals kan købes direkte i mobilen med betaling via kreditkort. Betalingsløsningen kræver dog, at telefonen bruger Androids styresystem i version 2.2 eller nyere.

Fakta om Krak Deals
- Krak Deals har siden juni 2011 udbudt deals på varer og ydelser, som giver brugeren mindst 50% rabat i forhold til normal pris.
- En deal gælder i en begrænset periode, eller indtil det maksimale antal er solgt.
- Nye deals præsenteres på Krak.dk, som er Danmarks mest besøgte website med 1,9 mio. månedlige brugere, jvf. FDIMs seneste Topliste.
- I første omgang tilbydes deals i København, Aarhus, Odense og Aalborg.
- Se mere på www.krakdeals.dk og www.facebook.com/krakdeals.

Fakta om Kraks smartphone-app
- Kraks app er til dato hentet af over 260.000 danskere.
- Med Krak på smartphonen får brugeren en virtuel vejviser, som gør det nemt at søge efter produkter, firmaer og personer direkte i telefonen.
- App’en er baseret på teknologien Augmented Reality, som kombinerer kamera, GPS og kompas med firma- og kortdata fra Krak.

• Kunst, kultur, underholdning

• krak deals
  • iphone app
  • stefan kercza
  • e-handel
  • android

Eniro er den førende udbyder af søgetjenester og telefonbøger på det nordiske marked. Eniros medier forbinder købere og sælgere og gør det nemt at finde personer og firmaer.
Eniro har 3.700 ansatte i de nordiske lande og Polen. Eniro har været noteret på OMX Nordic Exchange Stockholm siden 2000 og har hovedsæde i Stockholm.
Eniro Danmark udgiver blandt andet søgetjenesterne Krak.dk og Eniro.dk samt Mostrup Vejviser, Den Røde Lokalbog og Kraks Kortbøger. I Danmark vil Eniro efter overtagelsen af De Gule Sider have ca. 390 ansatte. Læs mere på www.eniro.com.