Luftrenseren som kan hjælpe kæledyrsallergikere

Luftrenseren som kan hjælpe kæledyrsallergikere

Det finder cirka 850.000 registrerede hunde i Danmark, og antallet af katte er også deromkring. 40% af alle familier i Danmark har kæledyr, men desværre er det oftest hos børn, at man finder kæledyrsallergi. Det siges, at der findes allergivenlige hunde som puddel, bichon havanais og lagotto romagnolo. Mange vil gerne have et kæledyr, men det er svært på grund af allergier. Endnu værre bliver det, når allergien opdages, efter at kæledyret er flyttet ind og blevet en del af familien. Til Leitz TruSens luftrenserne lanceres nu et specialfilter udviklet til at reducere allergener fra kæledyr. Noget, som kan hjælpe allergikere med at være i samme rum som dyr med pels.

• Vi ved, at mange elsker deres dyr men lider af allergi. Derfor udviklede vi et kæledyrsfilter til vores TruSens luftrensere. Det er et filter, som er helt unikt på markedet, da det opfanger partikler fra kæledyr i luften og modvirker allergi fortæller Marc Brion, Category Manager Europe ACCO Brands.

Ved kæledyrsallergi reagerer kroppens immunforsvar på proteinet fra dyrets talgkirtler, hudceller, spyt, urin og proteinet kan sidde fast i dyrets pels. Leitz TruSens kæledyrsfilteret indfanger disse partikler fra luften og gør det dermed lettere for allergikeren at være sammen med et kæledyr. Filteret består af tre forskellige lag: Et vaskbart forfilter, et HEPA-filter og et kulfilter.

– Kulfilteret er lavet af tusindvis af små kugler, og det er med til at fjerne lugten, som kan forekomme ved kæledyr. Forfilteret skal udskiftes cirka hver 3. måned, og hele kæledyrsfilteret skal udskiftes cirka en gang årligt. En indikator på luftrenseren viser dig, hvornår det er tid til at udskifte filteret, beretter Brion.

Leitz TruSens (Z2000 og Z3000) er testet of kvalitetssikret af ECARF (European Center for Allergy Research Foundation) som udelukkende certificerer produkter, som møder deres standarder og kriterier for at modvirke allergier.

Leitz TruSens kæledyrsfilter findes til alle TruSens modeller. Størrelsen på rummet, som du vil have renere luft i, afgører, hvilken af de tre modeller, som passer bedst i dit hjem. De to store Leitz TruSens modeller har en unik SensorPod, som registrerer luftkvaliteten og justerer blæsehastigheden derefter – helt automatisk. Sådan fordeles ren luft sikkert i hele rummet

Udover kæledyrsfilteret findes der yderligere to specialfiltre fra Leitz TruSens: Influenza & virus og lugt. Læs mere om dem her:

Kilder: