Falck støtter EMS 2016-kongressen med sponsorat

Falck støtter EMS 2016-kongressen med sponsorat

Falck er en af hovedsponsorerne for den første europæiske kongres om den præhospitale indsats, EMS 2016 i København.

For allerførste gang afholder Den Præhospitale Virksomhed i Region Hovedstaden, en international kongres om den præhospitale indsats ved navn EMS 2016. Falck er en af hovedsponsorerne for kongressen og kommer til at bidrage til aktiviteter i tilknytning til kongressen.

Til kongressen bliver forskere og medarbejdere indenfor akutmedicinske tjenester samlet for at diskutere status og fremtiden for den præhospitale indsats. Falcks koncernchef Allan Søgaard Larsen bakker op om Den Præhospitale Virksomheds initiativ.

“At skabe nye løsninger og udviklingsmuligheder i vores branche har stor betydning, og EMS 2016 kan blive en stærk platform for at kunne gøre det. Udviklingen indenfor akutmedicinske tjenester er tæt forbundet med Falcks fremtid, og vi er glade for at kunne støtte denne begivenhed,” siger Allan Søgaard Larsen.

Kongressen finder sted den 30. maj til den 1. juni 2016 på Tivolis Hotel & Congress Center et par hundrede meter fra Falck-huset i hjertet af København.

Fremtiden i fokus

Kongressens initiativtager, Den Præhospitale Virksomhed i Region Hovedstaden, er glade for at have Falck med på vognen.

“Vi er stolte af at være vært for den første europæiske kongres om den præhospitale indsats i København, og vi er glade for Falcks støtte som en stor, international leverandør af præhospitale tjenester. Vi ser frem til samarbejdet med Falck om at gøre EMS 2016 til en innovativ platform, hvor vi kan være med til at forme fremtiden for præhospitale tjenester,” siger Freddy Lippert, direktør for Den Præhospitale Virksomhed.

Det nærmere program – herunder de forskellige aktiviteter, som man kan deltage i - bliver offentliggjort på et senere tidspunkt. Man kan tilmelde sig til begivenheden påher.

Global Communications

Pressekontakt +45 70 22 03 07

Velkommen til Falck DK!

Gennem mere end 100 år har Falck samarbejdet med kommunale og nationale myndigheder med hen-blik på at forebygge ulykker, sygdom og nødsituationer, at redde og hjælpe forulykkede og nødstedte hurtigt og kompetent samt at rehabilitere syge og tilskadekomne. Dette har gjort os internationalt førende inden for healthcare, ambulancetjenester og brandberedskab.

Falck har i dag aktiviteter i 26 lande og har omkring 25.000 medarbejdere.

Falck DK
Sydhavnsgade 18