Tvangsarbejde - et dyrt bekendtskab

Tvangsarbejde - et dyrt bekendtskab

Tvangsarbejde – et dyrt bekendtskab.
Under den overskrift er Forenede Service's administrerende direktør Steen Gede inviteret til at tale ved et sideevent til det storslåede årligt tilbagevendende awardshow "CSR Awards 2014", der afholdes i Holstebro den 30-31. oktober.

Kritiske arbejdsforhold og skjult tvangsarbejde – særligt ved brug af udenlandsk arbejdskraft og underleverandører – er en stigende udfordring for danske virksomheder i flere brancher, og Steen Gede er af Center mod menneskehandel, Socialstyrelsen inviteret til at tale som repræsentant for et eksempel på en dansk virksomhed, som for nogle år siden blev ramt af skjult tvangsarbejde og derfor måtte sadle dramatisk om for at udbedre skaden og undgå lignende i fremtiden.

"Forenede Service har siden 2012 gennemført en gennemgående og engageret oprydning og omlægning i organisationen - og finkæmmet virksomheden for aktiviteter, medarbejdere og særligt underleverandører, der har søgt at kompromittere virksomhedens ansvarlighed og troværdighed. Det har været en grundig og hård proces for virksomheden, hvor vi har høstet nogle gode erfaringer, som måske kan inspirere andre virksomheder, der har emner som tvangsarbejde inde på livet," forklarer Steen Gede.

Sideeventen "Risikostyring og ansvarlig virksomhedsdrift – undgå skjult tvangsarbejde i leverandørkæden", hvor Steen Gede vil fremlægge virksomhedens erfaringer på området, vil blive afholdt den 30. oktober kl. 13.

Forenede Service A/S
Forenede Service A/S er landets næststørste Facility Service-virksomhed, der beskæftiger over 3.300 medarbejdere. Virksomheden tilbyder en bred vifte af serviceydelser og servicerer dagligt over 2000 store og små kunder i hele Danmark, og i modsætning til andre større rengøringsselskaber i branchen er Forenede Service familieejet og dansk baseret.

CSR Awards
CSR Awards er en stor årlig konference, som har til formål at udbrede kendskabet til CSR-området og få flere virksomheder til at integrere CSR i måden at skabe og drive forretning på. CSR People Prize bliver sammen med en række andre priser inden for CSR-området overrakt ved CSR Awards 2014, der afholdes den 30. og 31. oktober i Holstebro Musikteater.
VFSA – Virksomhedsforum for Socialt Ansvar – der består af en række danske erhvervsfolk fra de største danske virksomheder, har i over ti år arbejdet for at indsluse og fastholde socialt udsatte på arbejdsmarkedet, blandt andet ved at uddele CSR People Prize.