Danmarks Bedste fuldkornshvedebrød 2015

Danmarks Bedste fuldkornshvedebrød 2015

Den 22. september kåres vinderen af Danmarks Bedste Fuldkornshvedebrød, når Bager og Konditormestre i Danmark afholder konkurrencen om Danmarks Bedste Brød og Kager på Rådhuspladsen i København.

Konkurrencen Danmarks Bedste Brød og Kager har gennem årene udviklet sig til at være Danmarks største og mest prestigefyldte brød- og kagedyst at vinde. Deltagerantallet har været stødt stigende gennem de 14 år, konkurrencen har været afviklet.

Sidste år kom kategorien 'Årets Fuldkornshvedebrød' med, og den gentages i år.

”Med introduktionen af en fuldkornskategori, fik Danmarks Bedste Brød 2014  en mere tidsvarende profil. Dette kom tydeligt til udtryk via de 10 finalebrød, der alle var af høj kvalitet. Især var jeg begejstret over smagen i finalebrødene, hvor det var tydeligt, at deltagerne havde været dygtige til at anvende smagskomponenter, der komplementerer smagen af fuldkorn, som f.eks. surdej og honning.” siger Lars Eriksen produktudviklingschef fra Valsemøllen A/S og dommer ved finaleshowet i 2014.

10 fuldkornsbrød er nået til finalen i 2015 og forventningerne er store. Vinderen kåres tirsdag den 22. september på Rådhuspladsen i København, hvor der er indlevering af brød fra kl. 11-12 og adgang for offentligheden fra 12.30. Der er præmieoverrækkelse kl. 16 efterfulgt af smagsprøver til alle fremmødte, så længe der er brød og kager tilbage.

Fuldkornspartnerskabet har en stand i konkurrenceteltet, hvor du kan høre mere om fuldkorn og få et gratis opskrifthæfte med hjem. Børnene kan møde Fuldkornshelten, som i dagens anledning er landet på Rådhuspladsen.