Aston Martin Racing

Aston Martin Racing vinder FIA WEC-titler med Dunlop

G-Drive Racing vinder LMP2 Bahrain løbet efter episk tilbagekomst

Aston Martin Racing har allerede i sin første sæson af partnerskabet med Dunlop vundet to titler i sæsonfinalen ved 6 Hours of Bahrain FIA World Endurance Championship (WEC). Nicki Thiim og Marco Sørensen har vundet FIA World Endurance Cup for GT Drivers, og teamet har også vundet FIA World Endurance Trophy for GTE Pro Teams.

LMGTE

Nicki Thiim og Marco Sørensen vandt sæsonfinalen i #95 Aston Martin Racing Vantage, hvorved det samlede antal Dunlop/Aston Martin-sejre nåede op på fem inden for et år. Det danske #95-hold lagde sig i spidsen fra midt i løbet, hvormed Aston Martin GTE Pro Vantage-duoen lå på førstepladsen i alle omgange undtagen 26 i løbet, der strækker sig over 174 omgange. Det samlede antal Aston Martin/Dunlop-podiepladser nåede op på ni inden for partnerskabets første år.

LMP1

Private Teams Rebellion Racing-teamet vandt sit sidste løb i LMP1-privateer-kategorien, hvor holdet tog sejren med en margen på fire omgange. Holdet har vundet otte ud af ni løb i 2016, det første år med Dunlop-dæk.

LMP2

G-Drive Racing-teamet tog en fantastisk revanche ved at komme tilbage i løbet helt bagfra i feltet – efter tekniske problemer under kvalifikationen – og vandt løbet, som dermed blev deres tredje sejr i træk under mesterskabet. Fra 31. omgang avancerede teamet hurtigt i feltet ved at passere GT-biler, hvorefter de kom til at ligge på 6.-pladsen i LMP2 efter den første times kørsel. Efter fire timers kørsel lå trioen med René Rast, Alex Brundle og Roman Rusinov på tredjepladsen. Der fulgte så en episk kamp om andenpladsen, og med Rast som anfører på slutstrækningen trak trioen fra med elleve omgange tilbage.

Xavier Fraipont, Managing Director, Motorsport and Motorcycle EMEA, siger:

“Det at vinde GT Drivers- og GTE Pro Teams-mesterskaberne sammen med Aston Martin Racing inden for det første år af vores partnerskab er en stolt præstation. Efter en lang periode med succes inden for prototypekategorien valgte vi i år at tage udfordringen op med et FIA World Endurance GTE-partnerskab.

“Sammen med Aston Martin Racing har vi udviklet en særdeles åben og konstruktiv relation. Dette har udgjort en central faktor i forbindelse med sejrene ved mesterskaberne, og det reflekterer den fantastiske holdpræstation, som begge virksomheder har leveret. Vi må sende en stor tak til John Gaw, David Richards, Dan Sayers og alle hos Aston Martin Racing.

“G Drive Racing og Jota Sport var helt fantastiske i dag – at komme helt bagfra og lægge sig i spidsen – det viser, hvor stærke de er. Vi må også takke dem og alle vores supportteams. Vi er kun på grund af dem, og det har været et fantastisk år.

“Vi har kun kort tid til at fejre sejrene, da vi vil fortsætte vores testprogram for 2017, som allerede blev påbegyndt i september. Vi er i gang med at udvikle nye teknologier til både LMP og GT, og der er lagt en intensiv evalueringsplan frem til starten på 2017 ELMS-, VLN- og WEC-sæsonerne.”

Du kan finde fulde rapporter over løbene her: http://dunlopeurope.createsend1.com/t/r-l-yhkhkuld-tktjhizit-z/.

Du kan finde de samlede stillinger her: http://dunlopeurope.createsend1.com/t/r-l-yhkhkuld-tktjhizit-e/.

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 66.000 personer og producerer sine produkter på mere end 49 fabrikker fordelt på 20 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dk Yderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.