Bileksperter kårer Goodyear UltraGrip 8 til bedste vinterdæk

Bileksperter kårer Goodyear UltraGrip 8 til bedste vinterdæk

Fire uafhængige tests af vinterdæk konkluderer samstemmende, at Goodyear UltraGrip har lavet dækket med sæsonens bedste vejgreb.

Goodyear UltraGrip 8 har vist sig nærmest uovervindelig i fire uafhængige tests, foretaget af bl.a. det førende tyske bilmagasin Auto Motor und Sport, ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), Tysklands største bilklub og den østrigske pendant ÖAMTC (Österreichische Automobil-, Motorrad- und Touring Club). Eksperternes konklusion var, at Goodyear UltraGrip 8 har et enestående vejgreb på våde, isglatte og tilsneede veje. De samme konklusioner nåede eksperterne frem til i en uafhængig test tidligere på året i de tyske bilmagasiner AutoZeitung og GTÜ samt det finske Tuulilasi .

UltraGrip 8 blev lanceret af Goodyear for nylig og er den seneste model i virksomhedens store udvalg af vinterdæk. Det nye UltraGrip 8 er en forlængelse af Goodyears retningsbestemte dæk. Det bygger på Goodyears unikke 3D-BIS-teknologi (Block Interlocking System) med det sammenflettede slidbanebloksystem. Det giver et suverænt vejgreb i sne, på is og i vådt føre og giver også en kortere bremseafstand. En reduktion af bremselængden med blot én meter kan i nogle situationer gøre en stor forskel.

Auto Motor und Sport testede Goodyear 205/55R16 91H, UltraGrip 8 på en VW Passat, hvor det blev sammenlignet med dæk fra 13 konkurrenter. Som testvinder opnåede dækket flere topplaceringer og udtalelserne “ingen særlige svagheder” og ”fremragende i sne, på is og i vådt føre”.

ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), Tysklands største bilistforening har ligeledes testet UltraGrip 8 på en Skoda Octavia med dækstørrelsen 195/65 R 15 91T og på en Ford Fiesta med dækstørrelsen 175/65 R 14 82T. Begge tests gav Goodyears vinterdæk topkarakterer. Med dækstørrelsen 195/65 R 15 91T fik det udtalelsen “godt”, hvor de forskellige tests vist god manøvrering i tørt vejr, ved akvaplaning og godt vejgreb i sne. I tests med dækstørrelsen 175/65 R 14 82T fik dækket karakteren “tilfredsstillende” for sin optimale stabilitet i kurver ved akvaplaning, lavere brændstofforbrug og større kilometertal.

Den østrigske bilklub ÖAMTC har også testet Goodyear UltraGrip 8 dæk og gav det klassifikationen “meget anbefalelsesværdigt” for dækstørrelsen 195/65R15 91T og “anbefalelsesværdigt” for dækstørrelsen 175/65R14 82T .

“Vores UltraGrip 8 vinterdæk fortsætter traditionen med optimale egenskaber, ikke kun fordi vi synes det, men også fordi flere uafhængige eksperter afdækker flere styrker ved dækket på både våde og tilsneede veje. Det er en kendsgerning, at UltraGrip 8 i stigende grad bliver betragtet som et af de bedste dæk på markedet i dag,” siger Fabien Desarcon, Goodyears marketingchef for vinterdæk, EMEA.

For yderligere information se venligst mere her:

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 70.000 personer og producerer sine produkter på mere end 60 fabrikker fordelt på 25 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.