DUNLOP BLIVER PARTNER MED WEC-MESTRENE SERT

DUNLOP BLIVER PARTNER MED WEC-MESTRENE SERT

Dunlop har fornøjelsen af at annoncere, at det stærkt succesrige Suzuki Endurance Racing Team (SERT) udelukkende vil køre med Dunlop motorcykeldæk i FIM Endurance World Championship.

“Vi har haft en fantastisk succes med Suzuki Endurance Racing Team, så det er naturligt og fordelagtigt for alle parter at fortsætte og udvikle vores samarbejde”, siger Dunlops europæiske motorcykelmarketingdirektør Sharon Antonaros.

“Suzuki er et stærkt navn, der passer godt til Dunlops værdier. Vores ingeniører har tidligere haft et rigtigt godt samarbejde med dette team, og det vi har lært i udholdenhedsræsets udmattende slag, bliver til bedre dæk for vores forbrugere. Vores NTEC- og Multi-Tread-teknologi opstod og udviklede sig på banen, og vi håber, at vores fortsatte samarbejde vil belønne os og Dunlops kunder med lignende udviklinger”.

Suzuki Endurance Racing Team har vundet fem ud af de sidste seks FIM World Endurance Championships, og er de regerende mestre.

“Dunlop er ikke kun en leverandør for Suzuki og Suzuki Endurance Racing Team, de er vores samarbejdspartnere”, siger François Etterlé, kommerciel direktør for Suzuki France.

“Som teknisk partner har Dunlop gjort os i stand til at vinde adskillige verdensmesterskabstitler i udholdenhedsræs. Desuden støtter Dunlop os i denne vanskelige periode for vores team, så vi igen kan tage kampen op om vores Endurance-titel i 2011”.

FIM Endurance World Championship starter den 16. og 17. april i Magny Cours i Frankrig med 24-timers løbet Bol d’Or.

Du finder flere oplysninger om Dunlops motorcykeldæk og motorsportsaktiviteter på www.dunlopmotorcycle.eu.

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 70.000 personer og producerer sine produkter på mere end 60 fabrikker fordelt på 25 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.