Dunlop præsenterer det nye American Elite – med MultiTread-teknologi

Dunlop præsenterer det nye American Elite – med MultiTread-teknologi

• Designet til at sætte nye standarder for håndtering, kilometertal og komfort til touringmotorcykler som f.eks. Harley Davidson® FL-serien
  • MultiTread-teknologi for kilometertal og vejgreb
  • Der kan tilvælges hvide dæksider i amerikansk stil

Dunlop har lanceret det nye dæk American Elite™ på det europæiske marked.

Dunlops research har vist, at europæiske motorcyklister på amerikanske touring- og cruisemotorcykler efterspørger mere vejgreb i svingene og bedre håndtering – uden at der gås på kompromis med kilometertallet.

For at opfylde disse ønsker har Dunlop designet det nye American Elite med Multi-Tread™-teknologi, der kombinerer et slidstærkt materiale i midten med et specialdesignet materiale i bagdækkets skuldre, som forbedrer sidegrebet.

American Elite fås som fordæk i 9 dimensioner og som bagdæk i 13 dimensioner, så det passer til en lang række touringmotorcykler fra producenter som Harley Davidson, Victory og Indian.

Der kan tilvælges hvide dæksider i amerikansk stil
Ejere af amerikanske touringmotorcykler kan vælge den stil til dæksiden, der passer bedst til deres motorcykel. Flere af dimensionerne fås med enten hel eller smal hvid sidevæg i klassisk stil.

Andy Marfleet, Marketing Manager, Dunlop Moto Europe, forklarer, hvorfor man har skiftet til MultiTread-teknologi. ”Vores MultiTread-teknologi er blevet godt modtaget til vores europæiske bane- og vejdæk, hvor dæk som f.eks. det nyeste RoadSmart III sætter nye standarder inden for slidstyrke og køreegenskaber. Ved at benytte lignende teknologi i dæk til specialfremstillede modeller og mere specifikt amerikanske motorcykler, forbedres slidstyrke, hældningsvinkel, stabilitet og vådgreb, samtidig med at styreegenskaberne bliver mere neutrale, og dækket bliver mere komfortabelt at køre på. Dunlop American Elite fås nu hos Dunlop-motorcykelforhandlere over hele Europa.

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 66.000 personer og producerer sine produkter på mere end 49 fabrikker fordelt på 20 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.