Sportsmart2 MAX

Dunlop SportSmart2 Max – Den ultimative kombination af vinderteknologi fra enduranceløb og street performance

• En innovativ erstatning for SportSmart2
  • Med håndtering i fokus
  • Betydelig ændring af fordækkonstruktionen.
  • Succes i enduranceløb har inspireret til ”Stronger for Longer”
  • Store landvindinger inden for vejgreb og opvarmningstid

Dunlop har offentliggjort lanceringen af det nyeste dæk til hypersport-sektoren. Det nyeste Dunlop SportSmart2, der er designet til den ultimative street performance, men også til banekørsel, indeholder en kombination af indsigten fra Dunlops verdensmesterskab i enduranceløb og de erfaringer, man opnåede under udviklingen af det revolutionerende RoadSmart III Sport-touringdæk.

Dunlop Europes udviklingsteam satte sig høje mål ved udviklingen af det seneste dæk. Det foregående SportSmart2 blev kendt for et uovertruffet vejgreb, og det nye dæk skulle bevare denne fordel, men alligevel sætte nye standarder inden for håndtering, vejrespons og lav rullemodstand.

For at opnå dette, koncentrerede Dunlop sig om fire udviklingsområder:

Rayon Ply og Front Aramid JLB Construction

Ved at benytte indsigt fra det nyligt testvindende RoadSmart III Sport-touringdæk, udviklede Dunlop et specialdesignet fordæk, der skulle bevare den gode performance, men med kortere opvarmningstid.

Konstruktionen reducerer den deformering af dækket, der forårsages af centrifugalkraften ved høj hastighed, særligt i skrå vinkler, og det lykkedes at forbedre dækkets slidstyrke med ikke mindre end 25 %.*

En anden vigtig faktor for Dunlops ingeniører var at designe et dæk med optimal håndtering ved lavere temperaturer. Den nye konstruktion giver motorcyklisterne sikkerhed både på vejene og på trackdays.

Optimeret frontprofil og ændret overgang i dæksiden

Det forrige SportSmart2 var velanskrevet for dets vejgreb, men Dunlop ville gerne et skridt videre og forbedre håndteringen på ’Max’-dækket.

Den nye profil er lettere at håndtere og giver tydeligere vejrespons, når man kører ind i svingene og mindre ’stand-up’ ved bremsning i en kurve.

I fortsættelse af Max-temaet giver det nyt trindelte dæksidedesign større sikkerhed ved høj hastighed og stor hældningsvinkel i svingene.

Tri-polymer-blanding og et silikamateriale med bedre fordelt vejgreb

For at forbedre egenskaberne på våd vej, uden at det går ud over vejgrebet på tøj vej, har Dunlop udviklet et banebrydende dækmateriale, der øger kontaktfladen og giver maksimalt vejgreb i vådt og koldt føre. Sammenlignet med forgængeren er vådgrebet forbedret 4 %*

Multi-Tread i bagdækket

Dunlops ‘Stronger for Longer’-filosofi har ført til uforlignelig succes i FIM Endurance World Championship. Motorcykler på Dunlop-dæk har vundet 16 verdensmesterskaber siden 1994, og varemærkede Multi-Tread-bagdæk har spillet hovedrollen i disse sejre. SportSmart2 Max indeholder et endurancemateriale i midten og et skuldermateriale med ekstra godt greb, der sikrer jævn slitage og konsistente køreegenskaber på vejene.

Motorcycle EMEA Marketing Manager, Andy Marfleet, roste Dunlops teknikerteam for deres arbejde: ”Ved at samle vores indsigt fra et udvalg af succesrige vej- og banedæk, bl.a. løbsdækkene RoadSmart III fra FIM Endurance World Championship og de stærke sider ved SportSmart2, har vi formået at skabe et hypersportdæk, der giver betydelige forbedringer af kilometertal og vådgreb og samtidigt stærke håndteringsegenskaber med præcis vejrespons.”

SportSmart2 Max er nu hjørnestenen i et meget bredt sortiment af Dunlop hypersportdæk. “Vores nyeste GP Racer D212-trackdæk sælges fra januar, og SportSmart2 Max fra februar, hvilket betyder, at Dunlop vil have det nyeste og mest innovative produktsortiment inden for hypersportsegmentet, tilføjede Andy Marfleet.

*Dunlop Europes interne test sammenlignede SportSmart2 Max med det oprindelige SportSmart2

Du finder yderligere oplysninger om Dunlop Europe på www.dunlop.eu. Du kan også følge os på Twitter @DunlopMoto

Om Dunlop Europe

Dunlop Europe er en af verdens førende producenter af high performance- og ultra high performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsporten. Dunlop Europe er teknisk partner for Suzuki Endurance Race Team, Honda Racing og GMT94 Yamaha i Endurance Racing, Kawasaki og Team HRC i MXGP samt officiel leverandør dækleverandør til FIM Moto2 og Moto3 World Championship.

Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug.

Der sad Dunlop Europe-dæk på den cykel, der vandt det første 500cc-mesterskab for motorcykler i 1949, og vores dæk har domineret serien i de følgende årtier. I 1991 vandt en cykel med Dunlop Europe-dæk den første af tre på hinanden følgende World Superbike-titler, og i 2008 vandt Marco Simoncelli Dunlop Europe’s 200. 250cc GP-sejr i træk, en serie, hvor Dunlop Europe har opnået 17 verdensmesterskaber. I 2010 blev Dunlop Europe eneleverandør af dæk til Moto2, og Moto3 fulgte efter i 2012, og partnerskabet med Dorna om fortsat at levere dæk til de to vigtigste MotoGP-løbskategorier blev fornyet fra 2015 og fremad.

Endurance-løb har været domineret af Dunlop Europe-teams og -kørere, og Dunlop Europe har vundet 10 ud af 12 Endurance World Championship-titler siden 2002, mens alle John McGuinness’ Isle of Man TT-sejre er blevet vundet på Dunlop Europe-dæk. Dunlop Europe har sejret i alle de store motorcykel-mesterskaber – lige fra GP World Championships til Isle of Man TT, fra World Superbike og Supersport til World Endurance, og Dunlop Europe har opnået tilsvarende succes inden for motocross og andre off-road-mesterskaber.

De nyeste Dunlop Europe-vejdæk er som standard monteret på motorcykler fra førende producenter, såsom Honda, Kawasaki, KTM, Ducati, Yamaha, Harley-Davidson og Suzuki.