Europas flåder kan nu få adgang til online-center for brændstofeffektivitet

Som en del af Goodyears kampagne for at hjælpe flåderne med at forbedre brændstoføkonomien lanceres i dag et website (www.fleet-fuel-efficiency.eu) med oplysninger, der kan hjælpe flåderne ned at reducere deres omkostninger og nedbringe CO2-belastningen.

Ifølge en undersøgelse hos mere end 400 flådemanagere siger næsten en tredjedel (28 %), at mangel på information forhindrer dem i at opnå større brændstofbesparelser.

Webportalen og det tilhørende Twitter-feed (@efficientfleet) har de seneste oplysninger fra branchen, Goodyear Dunlops bedste tips til at hjælpe flåderne med at forbedre brændstofeffektiviteten samt eksempler på bedste praksis inden for grøn flådemanagement.

Webportalen indeholder også oplysninger om Goodyear Dunlops kommende flådesymposium Driving fuel efficiency in Europe’s road freight transport’ (Fremme af brændstofeffektivitet i Europas fragttransport). Arrangementet finder sted i Bruxelles, Belgien, den 25. januar.

Politiske beslutningstagere i Europa, industrieksperter og transportakademikere vil udveksle viden om de seneste innovationer, tendenser inden for lovgivningen og forskningsresultater for at hjælpe flåderne i alle sektorer og regioner til at opnå væsentlige besparelser på det samlede brændstofforbrug og reducere deres CO2-udslip. Hovedtalen leveres af næstformand i Europa-Kommisionen, Siim Kallas, som har ansvaret for transport.

"Vi ser websitet som et forum for flåder over hele Europa, hvor de kan søge råd, støtte og viden til at forbedre deres brændstofeffektivitet," siger Boris Stevanovic, EMEA Marketing Director Truck Tires, Goodyear Dunlop Europe.

______________________________________________________________________

Om Goodyears research

Goodyear Dunlop satte sig for at blive bekendt med de udfordringer, de europæiske flådemanagere står over for, og gennemførte en kvantitativ spørgeundersøgelse hos mere end 400 europæiske langturs- og regionaltransportflådeoperatører i perioden september til november 2011. Respondenter fra UK, Tyskland, Frankrig, Italien, Spanien, Polen og Benelux-landene blev kontaktet via e-mail og telefon og blev stillet 20 kvantitative spørgsmål om deres erfaringer med og holdninger til at håndtere brændstoføkonomien. Undersøgelsesresultaterne repræsenterede et bredt udvalg af firmaer i sektoren: 60 % flåder med 1-50 lastbiler, 30 % flåder med 51-250 lastbiler, og en tiendedel flåder over denne størrelse. De samlede resultater afsløres på Goodyear Dunlops flådesymposium i januar 2012.

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 70.000 personer og producerer sine produkter på mere end 60 fabrikker fordelt på 25 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.