TrailSmart

Fem stjerner i både vådt og tørt føre. Dunlop TrailSmart giver tryghed uden kompromiser.

• Det eneste terrændæk, der får 5 stjerner i test af både våd og tør håndtering*
  • Nærmest uovervindeligti bremseegenskaber i vådt føre **

Trail-segmentet er en hurtigvoksende del af motorcykelmarkedet. Foruden at tilbyde eventyrlystne motorcyklister muligheden for at udforske offroad-terræn, vælger mange trailcyklister dækket for at få den følelse af tryghed, der er ved at sidde højt med godt udsyn i trafikken.

For Dunlop Europe betyder den stigende efterspørgsel og varierende brug af trailcykler, at der må investeres betydelige ressourcer i design og udvikling for at sikre at, traildækkene performer under alle forhold.

Dunlop Europe lancerede TrailSmart sidste år, og i denne måned er dette nyeste dæk blevet rost i to uafhængige test for dets stærke egenskaber i vådt føre.

Ingen kompromisser

TrailSmart var det eneste af de dæk, MotoMag testede, der fik tildelt fem stjerner i både våd og tør håndtering.

Under tørre forhold beskrev MotoMag dækket som sammenligneligt med et sportsdæk: "Turn-in er virkelig nemt med meget let håndtering"

I vådt føre roste de samme testinstanser TrailSmart for at have "Fremragende vejgreb og respons"

TrailSmart brillerer i bremsetest

Magasinet Motorrad var også imponerede over en anden vigtig egenskab i TrailSmarts performance. I testen af katastrofeopbremsning i vådt føre gav magasinet det hele 90 % for dets evne til standsning fra høj hastighed under farlige forhold. Motorrad beskrev TrailSmart som "nærmest uovervindeligt ved test af katastrofeopbremsning på våd vej fra 100 km/t."

Andy Marfleet, Marketing Manager, EMEA siger, at resultaterne bekræfter Dunlop Europes egen konklusion: "Det nyligt lancerede TrailSmart indeholder vores avancerede teknologier som f.eks. JLB-konstruktionen (Jointless Belt), der er målrettet mod forbedret håndtering under en række forhold. Trail-motorcyklister kræver denne stabilitet og tryghed på vejene, men samtidig ønsker de også de egenskaber, der giver de mere eventyrlystne cyklister mulighed for at flytte grænser i terrænet. Vi er glade for, at man har anerkendt TrailSmarts egenskaber i både vådt og tørt føre. Det har været vores mål at designe et dæk, der lever op til de europæiske trail-motorcyklisters høje og forskelligartede krav.

**Motorrads test, maj 2016. Offentlige veje og Mireval testbane, BMW R1200GS 120/70R19, fordæk, 170/60R17 bagdæk

*MotoMags test, offentliggjort i juli 2016, Fontage testbane, BMW R1200GS, 120/70R19 fordæk 170/60R17 bagdæk

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 66.000 personer og producerer sine produkter på mere end 49 fabrikker fordelt på 20 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.