FIA vælger Goodyear som officiel dækleverandør til World Touring Car Cup

FIA vælger Goodyear som officiel dækleverandør til World Touring Car Cup

• Goodyear skal levere den nyeste generation af racerdækket Goodyear Eagle F1 SuperSport med specifikationer til både slick og våd bane, startende med sæsonåbneren 2020 WTCR

København, februar 2020 – Goodyear er valgt som officiel dækleverandør til WTCR – FIA World Touring Car Cup. Efter en officiel FIA-licitation bliver Goodyear partner med serien de næste tre år, som dækker perioden 2020-2022.

2020 WTCR-sæsonen omfatter ti løb på tre kontinenter, inklusive løb i Marokko, Ungarn, Tyskland, Slovakiet, Portugal, Spanien, Kina, Sydkorea og Macao, med Malaysia som vært for finalen. Arrangementerne består af tre løb efter hinanden, som tilsammen udgør en særdeles kompetitiv løbskalender med 30 runder.

Goodyear skal levere den nyeste generation af racerdækket Goodyear Eagle F1 SuperSport med specifikationer til både slick og våd bane, startende med 2020 WTCR-sæsonåbneren i Marrakech i april.

WTCR – FIA World Touring Car Cup promoveres af Discovery-ejede Eurosport Events. De administreres af FIA og omfatter løbsformer med high-performance-biler fra mærker som Alfa Romeo, Audi, Cupra, Honda, Hyundai og Lynk & Co. Partnerskabet vil også sørge for, at Goodyear får betydelig brandsynlighed ved begge løb og i alle Eurosports mediekanaler.

François Ribeiro, Head of Eurosport Events, WTCR’s promotor, siger: ”Goodyear har en lang og succesrig fortid inden for motorsporten, og vi er stolte af, at de har valgt WTCR som deres flagskib i internationale løb. Discovery og Goodyear vil sammen være meget aktive hele året igennem for at genforene det ikoniske navn med løbsverdenen med udsendelser af høj kvalitet og en lang række kreative initiativer. Vi er ikke i tvivl om, at Goodyear vil være en førsteklasses partner på teknik- og marketingfronten for WTCR.”

Mike Rytokoski, Vice-President og Chief Marketing Officer, Goodyear Consumer Europe, udtaler: ”Det er med stor glæde, vi går sammen med Eurosport og FIA og bliver den officielle dækleverandør til FIA WTCR. Dette komplementerer vores nylige tilbagevenden til global motorsport via FIA World Endurance Championship. På den måde kan Goodyear komme i kontakt med fans i en række lande og vise, hvad racerdækket Goodyear Eagle F1 SuperSport dur til.”

Goodyear har en lang fortid inden for motorsport på topniveau med 368 sejre i Formel 1 Grand Prix, mere end nogen anden dækproducent. FIA WTCR-kontrakten vækker minder til live om Goodyears tradition for løbssejre i det europæiske Touring Car-mesterskab, en forløber for WTCR i 1970’erne og 80’erne. I nyere tid er Goodyear blevet eneleverandør af dæk til NASCAR, og virksomheden bebudede sidste år sit comeback til global motorsport med leveringen af dæk til FIA World Endurance Championship og den europæiske Le Mans-løbsserie.

Goodyears comeback til racerløb faldt sammen med lanceringen af dækket Goodyear Eagle F1 SuperSport i dæksegmentet ultra-ultra high performance (UUHP). Dette dæk har allerede toppet listen i den første UUHP-dæktest, der blev gennemført af dækanmeldelsessitet Tire Reviews[1].

[1] 2019 Tire Reviews UUHP-dæktest

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 64.000 personer og har 47 produktionssteder i 21 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.com/corporate