Goodyear EfficientGrip Performance 2 valgt til BMW iX elektrisk SAV

Goodyear EfficientGrip Performance 2 valgt til BMW iX elektrisk SAV

• Goodyear EfficientGrip Performance 2 monteret på BMW iX
  • Elektrisk SAV i premiumklassen er den nyeste elbil med montering af Goodyear originaludstyr
  • Det europæiske vinterdæk uden pigge, UltraGrip Performance+, blev også valgt

Der skal monteres Goodyear-dæk som originaludstyr på den spritnye BMW iX, den tyske producents premium elektriske SAV, som har taget masser af overskrifter. Goodyear EfficientGrip Performance 2 er blandt de Goodyear-dæk, BMW har valgt til montering på deres nye køretøj.

Goodyear EfficientGrip Performance 2 byder bilisterne på korte bremselængder på både tør og våd vej tillige med god håndtering og godt vejgreb under forskellige forhold. Lige som BMW iX er EfficientGrip Performance 2 designet til at forbedre rækkevidden. Det kører hele 20 procent længere end den nærmeste testede konkurrent[1], og intet mindre end 50 procent længere end forgængeren[2].

EfficientGrip Performance 2 fås til 20- og 21-tommers fælge til iX, og de samme dimensioner leveres i Goodyears vinterdæksortiment i form af UltraGrip Performance+ (20- og 21-tommer). Goodyear UltraGrip Performance+ bærer 3PMSF-mærket (det tretindede bjerg med snefnug), som angiver, at det er egnet til kørsel på sne. Med fremragende egenskaber på både tørre og våde veje giver disse vintermonteringer BMW iX-kørere mulighed for at nyde dens præstationer uanset vejret.

Hans Vrijsen, Managing Director Consumer OE, Goodyear EMEA: ”Vi er rigtigt glade for, at BMW iX er blevet den nyeste fuldt elektriske bil, der har Goodyear-dæk som originaludstyr. EfficientGrip Performance 2 er designet med elbiler i tankerne. Det er enestående effektivt på grund af den lave rullemodstand samtidig med et meget højt performanceniveau.”

Tilgængelige dæk

BMW iX
235/60R20 108H – Goodyear EfficientGrip Performance 2 (for og bag)
255/50R21 109Y – Goodyear EfficientGrip Performance 2 (for og bag)
235/60R20 108H – Goodyear UltraGrip Performance+ (for og bag)
255/50R21 109H – Goodyear UltraGrip Performance+ (for og bag)

[1]20 %/11.000 km højere kilometertal end den næstbedste konkurrent i testen. Kilometertal (dvs. indtil den lovmæssige grænse for slidbaneslitage er nået) sammenlignet med de fire nyeste modeller hos konkurrenter i sommer-HP-segmentet (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). Testet af TÜV SÜD Product Service GmbH i november 2019 på bestilling fra Goodyear. Testet dækdimension: 205/55R16 91V, testbil: VW Golf Mk7, teststed: åbne veje i det centrale Tyskland. Rapportnummer: 713171748. Den samlede rapport findes her: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports/tire-test-reports-summer.html.

[2] Interne vurderinger. Sammenlignet med forgængeren EfficientGrip Performance. Dækdimensioner: 205/55R16 91V; testbil: VW Golf 7; sted: åbne veje i Luxembourg og Frankrig

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 72.000 personer og har 55 produktionssteder i 23 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.eu.