Goodyear-partnere forsøger at bryde rekord over tre kontinenter

Goodyear-partnere forsøger at bryde rekord over tre kontinenter

Goodyear har indgået partnerskab med den tyske rekordbryder Rainer Zietlow. Sammen med
sit team vil han forsøge at sætte ny verdensrekord ved at kære Cape-to-Cape fra Norge til Sydafrika på mindre end 10 dage. Dækkene han har valgt til turen er Goodyears Wrangler SUV-dæk.

København d. 21. september 2014: Rainer Zietlow, der har flere verdensrekorder inden for ekstreme kontinentdækkende rejser, tager af sted fra Nordkap i Norge med sit Challenge4-team mandag den 21. september med kurs mod Kap Agulhas i Sydafrika, mere end 17.000 kilometer derfra.

Verdensrekordforsøget forventes at tage ca. 10 dage, og undervejs vil Rainer Zietlow og hans Challenge4-team passere gennem 19 lande: Norge, Finland, Sverige, Danmark, Tyskland, Tjekkiet, Slovakiet, Ungarn, Serbien Bulgarien, Tyrkiet, Ægypten, Sudan, Etiopien, Kenya, Tanzania, Zambia,
Zimbabwe og Sydafrika. For at komme til det afrikanske kontinent skal teamet flyve fra Adana i Tyrkiet til Kairo i Egypten.

Goodyear har udstyret Rainer Zietlow og hans team med de førende helårsdæk, Wrangler HP. Zietlows team og Goodyear har vurderet forskellige dæktyper og besluttet, at disse var de mest egnede. De er nemlig konstrueret til SUV og 4X4-køretøjer, har en god helårsperformance på asfalt og hårde vejbelægninger, stærke terrænegenskaber og desuden en god brændstoføkonomi. Dækkene har et aggressivitet vejgreb i vådt føre og god modstand mod akvaplaning. Desuden er dækkene støjsvage og giver en komfortabel kørsel, så teamet kan køre i fred og ro på vejen til Sydafrika.

“Goodyear og Challenge4-teamet har gjort en stor indsats for at sikre, at vi leverer det rigtige dæk til den rigtige opgave,” siger Hans Vrijsen, Marketing Director EMEA hos Goodyear.

Rainer Zietlows rejse til Sydafrika vil fortrinsvis foregå på hårde vejbelægninger, men han vil også støde på tusindvis af huller og dårligt vedligeholdte veje. På visse tidspunkter vil han desuden få brug for grundlæggende færdigheder i terrænkørsel. Goodyears Wrangler HP-dæk kan klare alle disse udfordringer og samtidig sikre en komfortabel tur. Derfor kan teamet koncentrere sig om den foreliggende opgave, der går ud på at sætte en ny rekord.

"Jeg er spændt på at arbejde sammen med Goodyear om dette projekt. Vi har brugt en hel del tid på at gennemgå behovene ved Cape to Cape-udfordringen, og jeg har tillid til, at Goodyear vil få os over
målstregen. Når man vil sætte den slags verdensrekorder, handler det ikke om hastighed. Det handler om at sikre, at de rigtige partnere og udstyret kan klare de foreliggende udfordringer. Vi er spændte på at køre Goodyear Wrangler HP-dækkene gennem tre kontinenter under denne udfordring,” siger Rainer Zietlow.

Sammen med sit team har han med succes allerede testet dækkene grundigt. Udover de fire dæk, bilen er monteret med, medbringer Rainer Zietlow to dæk i reserve.

De øvrige partnere på Cape-to-Cape-udfordringen er bl.a. Volkswagen, Allianz, Glysantin®, Liqui Moly,´3M,  BORBET, Champion, Dynaudio, Exide, Ferodo, Getac, Hewlett Packard, Inmarsat, Kuehne + Nagel, Rollei, TÜV Nord og Dometic Waeco.

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden
har ca. 69.000 ansatte og produktion på mere end 51 anlæg i 22 lande over hele
verden. På virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio, og Colmar-Berg,
Luxemburg, udvikles topmoderne produkter og tjenester, som sætter