Goodyear underskriver FIA-kontrakt om lastbilracedæk

Goodyear underskriver FIA-kontrakt om lastbilracedæk

21. marts 2016 – Goodyear har underskrevet en kontrakt med Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) med henblik på at blive eneleverandør af dæk til FIA European Truck Racing Championship. Kontrakten blev underskrevet den 17. marts i Paris af Jean Todt, formand for FIA, og Davide Califano, marketingaktiveringsdirektør for erhvervsdæk hos Goodyear Europa, Mellemøsten og Afrika, ved den officielle startceremoni for FIA European Truck Racing Championship.

Med denne kontrakt bliver Goodyear partner med det nydannede ETRA Promotion GmbH (ETRA) – seriens nye promotor. Det betyder, at alle lastbiler i serien vil køre med Goodyear-lastbilracedæk, som er specielt udviklede til sporten over de næste tre år. Levering af og support til disse dæk varetages af Truck Race Organisation (TRO) for hvert enkelt løb i FIA European Truck Racing Championship.

"Vi er glade for, at FIA har valgt os til at fremstille, levere og yde support for dækkene til FIA European Truck Racing Championship. Vi begyndte at levere lastbilracedæk i 2004, og med årene er vi fortsat med at udvikle dæk, der er optimerede til at modstå de ekstreme forhold på racerbanen", siger Davide Califano. "En ekstra gevinst er, at racerløb giver os mulighed for at afprøve nye teknologier, der i sidste ende kommer vores standardlastbildæk og dermed også vores kunder til gode".

I 2016-sæsonen leverer Goodyear de specialudviklede Goodyear-lastbilracedæk i størrelsen 315/70R22.5.

Foreløbigt program for 2016 FIA European Truck Racing Championship:

• 22. maj – Red Bull Ring/Spielberg – Østrig
  • 29. maj – Misano – Italien
  • 12. juni – Nogaro – Frankrig
  • 3. juli – Nürburgring – Tyskland
  • 28. august – Hungaroring – Ungarn
  • 4. september – Most – Tjekkiet
  • 18. september – Zolder – Belgien
  • 2. oktober – Jarama – Spanien
  • 10. oktober – Le Mans – Frankrig
  • Emner

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 66.000 personer og har 49 produktionssteder i 22 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron i Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle topmoderne produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og ydeevne i branchen.

Goodyear Dunlop Europes dæksortiment til erhvervskøretøjer, busser og rutebiler omfatter mere end 400 forskellige dæk i 55 størrelser. Mange af verdens førende producenter af erhvervsbiler monterer Goodyear-dæk som standard, herunder DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania og Volvo. Goodyear leverer også dæk til alle større trailerproducenter. Med Fleet First, som omfatter TruckForce-servicenetværket, ServiceLine 24h vejhjælp, FleetOnlineSolutions Internet managementsystem og Goodyear Retread Technologies, leverer Goodyear et af de bredeste sortimenter af specialdesignede tjenester i branchen.

Hvis du vil vide mere om Goodyear og virksomhedens produkter, kan du besøge www.goodyear.com.