Goodyear EfficientGrip Cargo

Goodyears nye dæk til lette lastbiler EfficientGrip Cargo: Målet er de laveste samlede omkostninger for indehaveren

Goodyears nye dæk til lette lastbiler kører mere end 21.000 km længere end to af dets konkurrenter forbedrer brændstoføkonomien og giver et bedre vejgreb, især i vådt føre.

Goodyear, en af verdens største dækproducenter, har offentliggjort lanceringen af EfficientGrip Cargo på de europæiske, mellemøstlige og afrikanske markeder (EMEA). Brændstofeffektivitet og kilometertal bliver til stadighed vigtigere for bilister og flåder[1], og nu har Goodyear lanceret et lastbildæk, der lever op til disse krav, takket være et nyt silikamateriale og forbedret slidstyrke.

Kør længere på det samme sæt dæk

Uafhængige test af kilometertal, der sammenligner Goodyears nye dæk til lette lastbiler med to konkurrerende dæk hos kontrolorganet DEKRA,[2] viser, at Goodyear EfficientGrip Cargo klarede sig i gennemsnit 21.475 km bedre end de andre[3].

For at yde et højere kilometertal[4] gør EfficientGrip Cargo brug af to innovationer. Indførelsen af et nyt silikamateriale øger dækkets slidstyrke og forbedrer vejgrebet i vådt føre. De nye slidbanedesign øger dækkets stivhed og giver en jævnere trykfordeling, der igen giver dækket en større kontaktflade. På grund af disse forbedringer kan flåder køre op til 10.000 km længere[4] end forgængeren.

Spar mere brændstof

Ved at bruge et stivere dækmateriale og skabe et kølende mellemlag, genererer dækket mindre varme end forgængeren, hvilket medfører en 18 % lavere rullemodstand. Den lavere temperatur og en optimeret dækkonstruktion forbedrer rullemodstanden med op til 18 %, sammenlignet med forgængeren[5]. Den forbedrede brændstoføkonomi kan sammen med den større holdbarhed give flådeoperatørerne betydelige besparelser.

Forud for sin tid

Martijn de Jonge, Brand Director Consumer PBU EMEA hos Goodyear, siger: "Testresultater af dette imponerende format i DEKRA-test siger noget om engagementet hos Goodyears ingeniører.

"På grund af deres målrettede indsats har vi kunnet skabe Extra Mile Technology, der ikke blot forbedrer dækkenes kilometertal, men også deres egenskaber på våd vej, deres holdbarhed og de økonomiske besparelser for indehaverne."

EfficientGrip Cargo er allerede i fuld overensstemmelse med de EU-forordninger, der træder i kraft i november 2018, når det gælder dækmærkning og i særdeleshed rullestøj, rullemodstand og vejgreb på våd vejbelægning.

28 dimension.

215/60R17C – 109/107T

Maj 2017
225/55R17C – 104/102H

[1] Kilde: TGI TMS-forbrugersegmentering, undersøgelse gennemført i Tyskland, Sydafrika og Frankrig – i 2014.
[2] På trækkende foraksel. Sammenlignet med den gennemsnitlige performance af de to seneste design hos to konkurrenter i segmentet for lette lastbiler (Hankook Vantra LT og Continental ContiVanContact 200). Testet af DEKRA i juli-oktober 2016 på foranledning af Goodyear Dunlop. Ny LT-dækdimension: 215/65 R16C 109/107T. Testkøretøj: Renault Master. Testbetingelser: Testfaciliteterne ved Mireval-banen, Frankrig Rapport nr.: LRT 2016- 888 fra 12.10.2016
[3] 23.964 km større kilometertal eller 40 % bedre slidstyrke end Continental ContiVanContact 200, og 18.986 km større kilometertal eller 32 % bedre slidstyrke end Hankook Vantra LT.
[4] Sammenlignet med dets forgænger. (Goodyears egen test). Run on Renault Master, dato for endelig rapport: september 2015 Dimension: 215/65R16C 109T, konklusion efter 38.407 km kørsel. 9.323 km (fordæk) og 22.320 km (bagdæk) er den estimerede forskel i kilometertal mellem EfficientGrip Cargo og Cargo Marathon.
[5] Baseret på en intern EU-rullemodstandstest, relativ performanceforskel mellem 215/75R16C 113/111R Goodyear Cargo G26 og Goodyear EfficientGrip Cargo (2015).

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 66.000 personer og producerer sine produkter på mere end 48 fabrikker fordelt på 21 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.