Lancering af nye dimensioner i det MXGP-vindende Dunlop Geomax-serie

Lancering af nye dimensioner i det MXGP-vindende Dunlop Geomax-serie

Dunlops Geomax®-dækserie har haft overvældende succes, lige siden det blev lanceret. På World Championship Grand Prix-niveau i 2015 vandt både Shaun Simpson, Gautier Paulin og Ryan Villopoto med Dunlop Geomax i MXGP-løb. I pro-klassen i USA har Geomax MX32 og MX52-dæk vunder hvert eneste Supercross og nationale motocross-mesterskab fire år i træk.

Nu er der flere gode nyheder til motocross-kørerne: Geomax MX32 og MX52 fås snart som 18” bagdæk.

”Offroad-kørerne har efterspurgt de samme MXGP-vindende dækegenskaber i 18”, som findes i 19” Geomax MX-bagdækkene, så vi har 18”-dækkene klar i januar 2016,” siger Andy Marfleet, Marketing Manager, Dunlop Motorcycle EMEA.

MX32 har skiftet navn

”Som et led i udvidelsen af sortimentet omdøbte vi Geomax MX32-dækkene. Derfor er Dunlop Geomax MX32 nu blevet til Geomax MX3S. Tilføjelsen ”S” angiver, at dækket er designet til blødt og mediumhårdt terræn. Det er imidlertid kun navnet, der er ændret. Det er det samme dæk, som har vundet talrige mesterskaber, og nu fås det desuden i flere 18”-dimensioner.”

Geomax MX52 bliver tilgængeligt i dimensionerne 100/100-18 og 110/100-18. Desuden kommer Geomax MX3S også i dimensionerne 120/90-18. Begge dæk indeholder den teknologi, der har gjort dem til favoritter hos både professionelle og amatører, og begge dæk har vundet verdensmesterskaber på en række cykler, bl.a. KTM, Kawasaki og Honda.

• Geomax MX3S dækker området blødt til mediumhårdt terræn, mens MX52 egner sig til mediumhårdt til hårdt terræn.
  • Fremragende greb i flere typer terræn pga. blok-i-blok-knopper.
  • Forbedret håndtering og mere slidstærke knopper pga. større fleksibilitet og mindre slitage på knopperne pga. forsænket karkassedesign.
  • Uovertruffen stødabsorption pga. støddæmpende materiale i sidevæggen og forsænket karkassedesign, der virker affjedrende, så dækket bedre kan følge banens overflade.
  • Retningsbestemt fordækdesign giver øget vejgreb og styrerespons.

• Du finder yderligere oplysninger om Dunlop på www.dunlop.eu. Du kan også følge os på Twitter @DunlopMoto

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 66.000 personer og producerer sine produkter på mere end 49 fabrikker fordelt på 20 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.