Ny kalkulator hjælper flåderne med at spare penge og nedbringe CO2-udslippet

Ny kalkulator hjælper flåderne med at spare penge og nedbringe CO2-udslippet

En ny kalkulator, som for kort tid siden blev lanceret af Goodyear Dunlop, hjælper flåderne med at forstå, hvilke investeringer i brændstofbesparelser der vil give det maksimale udbytte. Kalkulatoren til beregning af brændstofeffektivitet, der er tilpasset de virkelige forhold hos Europas fragtmænd, vil give flådernes indkøbere mulighed for at se, hvad de kan spare i form af CO2, brændstof og driftsomkostninger. Man kan få adgang til kalkulatoren til beregning af brændstofeffektivitet på  www.fleet-calculator.eu

Som en del af Goodyear Dunlops kampagne for at hjælpe flåderne med at forbedre deres brændstofeffektivitet, lanceres kalkulatoren i en tid med stigende brændstofudgifter og CO2-skatter, der formentlig vil påvirke vognmændene i de kommende år. Flåderne, der allerede gør, hvad de kan for at forbedre brændstoføkonomien, er under pres af omkostninger og lovgivning for at gøre endnu mere. Ifølge en rapport Goodyear Dunlop for nylig har offentliggjort, sagde en fjerdedel af flåderne at et indkøbsværktøj, der kunne forudsige Return On Investments ville hjælpe dem med at opnå endnu større brændstofbesparelser.

Kalkulatoren giver flåderne mulighed for at benytte et centralt sted og brugervenlige grafiske værktøjer til at forudsige, hvilke virkninger dækvalg, investering i uddannelse af chauffører og forskellige eftermonterede aerodynamiske løsninger vil have med henblik på at sænke brændstofudgifterne og øge hensynet til miljøet. Det er værd at bemærke, at værktøjet er klar til at håndtere mærkningen af rullemodstand i det format, dækindkøberne kommer til at se dem i nærmeste fremtid som følge af EU's nye dækmærkningslovgivning.        Se en gennemgang af EU's dækmærkningslovgivning på http://www.goodyear.eu/home_en/tire-advice/future-eu-tire-label/

Kalkulatoren står gratis til rådighed for alle europæiske flådeoperatører og enhver, som måtte være interesseret. Kalkulatoren kan give et estimat af følgende:

-          Reduktion i brændstofforbrug i liter/100 km

-          Årlig brændstofbesparelse i liter

-          Årlig CO2-besparelse i ton

-          Nettoomkostningsbesparelser pr. år

Hvis du vil bruge brændstofkalkulatoren, kan du besøge  www.fleet-calculator.eu

_______________________________________________________________

Om kampagnen for brændstofeffektivitet hos flåderne

Goodyear Dunlop satte sig for at blive bekendt med de udfordringer, de europæiske flådemanagere står over for, og gennemførte en kvantitativ spørgeundersøgelse hos mere end 400 europæiske langturs- og regionaltransportflådeoperatører i perioden september til november 2011. Undersøgelsen blev suppleret med dybdegående interviews med 16 flådemanagere og 20 industrieksperter, akademikere og politiske beslutningstagere.

Respondenter fra UK, Tyskland, Frankrig, Italien, Spanien, Polen og Benelux-landene blev kontaktet via e-mail og telefon og blev stillet 20 kvantitative spørgsmål om deres erfaringer med og holdninger til at håndtere brændstoføkonomien. Undersøgelsesresultaterne repræsenterede et bredt udvalg af firmaer i sektoren: 60 % flåder med 1-50 lastbiler (disse er de mest udsatte flåder ved stigende omkostninger), 30 % flåder med 51-250 lastbiler, og en tiendedel flåder over denne størrelse. De samlede resultater blev fremlagt på Goodyear Dunlops flådesymposium i den 25. januar 2012.

Yderligere oplysninger om rapporten og mulighed for at downloade den findes på www.fleet-fuel-efficiency.eu

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 70.000 personer og producerer sine produkter på mere end 60 fabrikker fordelt på 25 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.