Team De Rooy og Goodyear får podieplads i Dakar Rally

Team De Rooy og Goodyear får podieplads i Dakar Rally

Stockholm, 31. januar 2017 – På trods af, at Team De Rooy førte an i løbet hen over flere etaper på trods af meget dårlige forhold, måtte de nøjes med en 3. og en 4. plads i lastvognskategorien i Dakar Rally 2017. Hollænderen Gerard De Rooy og argentinske Federico Villagra, der begge kørte i Iveco Powerstar-firhjulstrækkere med standard Goodyear ORD-dæk i hhv. vogn nr. 500 og vogn nr. 502, tilbagelagde 8.500 km i et udfordrende terræn og afsluttede lige efter de to russiske Kamaz-lastbiler. De to resterende Team De Rooy-vogne fik en fornem 16. og 17. plads ud af 50 deltagende lastbiler.

"Målet i år var mindst en podieplads, og det opnåede vi. Vi havde én dårlig dag, og det er ikke rigtigt nogens skyld. Jeg kan godt leve med en tredjeplads," udtaler Gerard De Rooy. "Navigation var den afgørende faktor i dette Dakar-løb. Det må gerne være svært. Det er meningen, at det skal være svært. Jeg kunne godt lide, at tingene skiftede fra dag til dag, efterhånden som alle lavede fejl. Men det var lidt for hårdt på nogle punkter, fordi det ikke var klart, hvad de mente. Som altid spillede dækkene en afgørende rolle, men i år betød vejrforholdene, at dækydelsen var vigtigere end nogensinde før. Vores fortsatte partnerskab med Goodyear betød, at vi havde de bedst mulige dæk og den bedst mulige opsætning for vores team i verdens mest krævende løb."

Team De Rooy valgte igen 375/90R22.5 Goodyear ORD-lastbilsdæk til deres lastvogne i løbet og Goodyear Omnitrac MSD II til servicevognene. Dækvalget er en forlængelse af det tætte samarbejde mellem Team De Rooy og Goodyear. Et samarbejde der medvirkede til, at Gerard De Rooy vandt sidste år og Federico Villagra fik en 3. plads. Goodyear har haft et langt og godt samarbejde med Team De Rooy om at sikre den bedst mulige dækkombination og opsætning for lastbilerne.

"Hjertelig tillykke til Gerard De Rooy med hans podieplads. De forfærdelige forhold, som deltagerne oplevede i år, med veje, der blev skyllet bort, og dyb mudder, understreger, hvor vigtige dæk var i dette løb," udtaler Benjamin Willot, Marketing Director Commercial Tires, Goodyear EMEA. "Vi er stolte over at støtte Gerard og hans team endnu en gang. Ikke blot med vores produkter, men også med støtte fra vores teknikere, som har arbejdet hårdt bag scenen for at sikre, at Team De Rooy-lastvognene havde det bedst mulige greb, fuld pålidelighed og var konfigureret til, hvad der uden tvivl er verdens hårdeste dæktest."

I 12 dage kæmpede føreren Gerard De Rooy, co-driveren Moises Torrallardona og mekanikeren Darek Rodewald i noget af det mest krævende terræn i verden for at slå de 49 andre lastvogne i løbet. De startede i Asunción, Paraguay, den 2. januar og kørte hovedsageligt off-road videre igennem Bolivia og ned til Buenos Aires, Argentina, hvor løbet sluttede den 14. januar. De 11 etaper (én etape blev aflyst på grund af vejrforholdene) i Dakar Rally omfattede ca. 8.500 km, herunder mudderskred, ørkener, høje bjerge og klipper. I alt deltog mere end 300 motorcykler, quad bikes, biler, arbejdskøretøjer og lastvogne i løbet, hvoraf 222 afsluttede det.

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 66.000 personer og har 48 produktionssteder i 21 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og ydeevne i industrien.

Goodyear Dunlop Europes dæksortiment til erhvervskøretøjer, busser og rutebiler omfatter mere end 400 forskellige dæk i 55 størrelser. Mange af verdens førende bilproducenter monterer Goodyear-dæk som standardudstyr, herunder DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania og Volvo Trucks. Goodyear leverer også dæk til alle større trailerproducenter. Med FleetFirst, som omfatter TruckForce-servicenetværket, ServiceLine24h-vejhjælp, FleetOnlineSolutions-internetstyringssystem og Goodyear Retread Technologies, leverer Goodyear et af de bredeste sortimenter af specialdesignede tjenester i branchen.

Hvis du vil vide mere om Goodyear og virksomhedens produkter, kan du gå til www.truck.goodyear.eu.