Pressemeddelelse -

Åbenhed præger nyt hovedkontor hos Microsoft, hvor sikkerhed er en del af designet.

I dag ønsker mange virksomheder at have kontrol over hvem og hvor mange personer der færdes i en bygning, men samtidig ønskes et åbent og frit miljø, hvor de besøgende og medarbejdere ikke mødes af en uvelkommen mur af sikkerhedsprodukter.

Dette kan løses med forskellige former for Speed Gates, der tilpasses efter den enkelte bygning samt det ønskede design.

Microsoft i Lyngby- Åbenhed præger hovedkontoret

Indgangen til Microsofts hovedsæde ligger i en stor åben underetage med kantine og opgang til de øvrige etager samt en offentligt tilgængelig kaffebar. Både fordi offentligheden via kaffebaren har adgang til bygningen, og fordi Microsoft generelt vægter sikkerheden højt, har en effektiv passagekontrol været afgørende.
Men passagekontrollen måtte ikke gå ud over det luftige arkitektoniske udtryk og skulle falde diskret ind.

Hos Gunnebo har Microsoft fundet løsningerne, som både har opfyldt kravet om effektiv passagekontrol og ønsket om at fremstå som en åben og imødekommende virksomhed. Hver dag passerer medarbejderne gennem Gunnebo Speedstiles. Det er låger, der udmærker sig ved et slankt design, som passer naturligt ind i bygningen.

De åbner og lukker hurtigt, lydløst og effektivt, hvilket giver et godt flow ind og ud – selv på de mest travle tidspunkter. Microsoft har valgt, at adgang kræver et adgangskort, der indlæses på vej ind, men ikke på vej ud, hvor der er fri passage.

Microsoft har opnået en helt igennem tilfredsstillende løsning, som både designmæssigt og funktionelt lever op til alle krav. Det er en optimal løsning, da hverken medarbejdere eller gæster lægger særligt mærke til de slanke låger. På den måde lever passagekontrollen til fulde op til forventningerne om høj sikkerhed på den diskrete måde.

Seminar d. 9/11

Opgaven hos Microsoft er langt fra enestående, og der er en stigende interesse for at lave løsninger, der er tilpasset et eller flere specifikke behov indenfor design og åbenhed.
A/S Gunnebo Nordic inviterer derfor til seminar d. 9/11, hvor man kan få vejledning og inspiration omkring passageløsninger, og se hvilke muligheder der findes for at kombinere design med sikkerhed.

• Erhverv

• speedstiles
  • indgangsdøre
  • indgangsløsning
  • passagesikkerhed
  • passagesikring
  • microsoft
  • speedgates

Gunnebo er globalt ledende inden for sikkerhedsprodukter, service og løsninger.
Vores sortiment dækker kontanthåndtering, pengeskabe- og bokse, passagesikkerhed og elektronisk sikkerhed. Vi betjener banker, detailhandlen, CIT, offentlig transport, offentlige bygninger & firmadomiciler og industrielle høj-risikos områder.
Gunnebo Security Group har salgsafdelinger i 33 lande - Europa, Mellemøsten, Afrika, Asien og USA og Sydamerika. Vi har samlet set en årlig omsætning på over 610 millioner EURO, og vi har flere end 5.600 ansatte worldwide

Tine Madsen

Pressekontakt Marketing Communication Manager Marketing, PR og kommunikation +45 70 10 56 00

Henrik Hansen