Cowi: Øget sikkerhed er en fordel for både kunder og medarbejdere

Øget sikkerhed er en fordel for både kunder og medarbejdere hos COWI

Cowi kan fuldt og helt bestemme, hvem der kommer ind i bygningen

Som ekstra sikkerhed ud over en allerede effektiv skalsikring ønsker COWI at have den fulde kontrol over, hvem der færdes på hovedkontoret. Det skyldes et ønske om mere tryghed for medarbejderne og et stigende sikkerhedskrav fra COWIs kunder. Kunderne kræver i højere grad end tidligere, at der er styr på, hvem der har adgang til fortrolige oplysninger og data − helt i tråd med EU-reguleringen om beskyttelse af persondata. Og uden at detektere enkeltpersoner ved ind- og udgang er det ikke muligt præcist at kontrollere, hvem der er til stede i bygningen.

Løsningen

Med SpeedStiles har COWI overblik over hvem der er tilstede. Én person kan passere ad gangen, og passagen foregår smidigt, hurtigt og uhindret.

I alt er der installeret otte passager i bygningen, og fire af dem er i receptionsområdet, hvor der tillige er opsat diskrete men effektive glasbarrierer i 120 centimeters højde til afskærmning af området. Der er en ekstra bred passage til fx kørestolsbrugere, og der er taget højde for betryggende nødudgange og flugtveje. Ved andre indgange end hovedindgangen er glasbarrieren 180 centimeter høj for at øge sikkerheden.

SpeedStilen er udført i glas og rustfritstål og har et tidssvarende og sofistikeret udseende. De er konfigureret sådan, at lågerne åbnes, når systemet modtager et autoriseret signal. Ved ind- eller udgang skal medarbejdere og gæster blot føre et kort forbi en kortlæser. Når persondetekteringen er verificeret, glider de motoriserede sikkerhedslåger nemt og hurtigt fra hinanden, og lukker på samme måde i igen.

Resultatet

Ved at vælge SpeedStiles har COWI i dag muligheden for at skabe et overblik over, hvem der er til stede på hovedkontoret. Det betyder, at en væsentlig del af COWIs sikkerhedsstrategi er opfyldt.

Sidsel Hansen, Head of Section for Facility Management hos COWI, har stået i spidsen for projektet og fortæller:

”Over for vores kunder er det et stort plus at kunne henvise til den styrkede sikkerhed. Vi kan fuldt og helt bestemme, hvem der kommer ind i bygningen. Også medarbejderne har taget rigtig godt imod løsningen, og hele vejen rundt er det oplevelsen, at det er ukompliceret at bruge det.”

”Løsningen passer utroligt godt ind hos os, også selvom vores bygning er over 35 år gammel. Gunnebo har præsenteret skarpe løsningsforslag og ydet grundig rådgivning om, hvilket produkt der bedst matcher vores behov, både ud fra funktionelle og æstetiske aspekter. Løsningen er meget elegant, og vi er meget tilfredse med såvel produktet som samarbejdet med Gunnebo”, forklarer hun.

Passagesikkerhedsløsning fra Gunnebo, er kompatibel med flere forskellige IT-platforme og dermed fremtidssikret, når og hvis COWI vælger at gennemføre ændringer på IT-området.

”Det giver en fremadrettet fleksibilitet, når systemet ikke er bundet op på én bestemt software. Det gælder for løsningen fra Gunnebo, og derfor sikrer den vores sikkerhedsinvestering på lang sigt. Nu er vi nu i gang med at planlægge, hvilke af vores andre kontorer i Skandinavien, der også skal udstyres med Gunnebo SpeedStile FP som i Lyngby,” slutter Sidsel Hansen.

For mere information kontakt Gunnebo på 70 10 56 00 eller info@gunnebo.dk

• Erhverv

• indgangssikkerhed
  • sikkerhed