Gå til indhold

Pressemeddelelse -

Hövdings nye covers Myr, Lav og Strand henter inspiration fra farverne i den svenske natur

Forårets nye covers til Hövdings airbag til cyklister fås i ensfarvede nuancer hentet fra naturen – olivengrøn, beige og grå – og er fremstillet i klassisk outdoor-materiale fra British Millerain. Denne tekstilfabrik har siden 1800-tallet været kendt for slidstærkt, voksbehandlet bomuldsstof af høj kvalitet, som blandt andet anvendes af kendte mærker som Barbour og Belstaff.

– Vi ville designe tre lyse covers i neutrale nuancer i stof af premium-kvalitet. Vi ønsker ikke, at vores cyklister skal begrænses i deres valg af påklædning, når de skal cykle på arbejde en tidlig morgen. Vores covers skal betragtes som et udgangspunkt for resten af tøjet, siger Stina Malmros, som er Pattern Technician hos Hövding.

Myr, Strand og Lav er fremstillet i dobbeltvævet bomuldstwill lamineret med en slidstærk, vandafvisende overfladebehandling. På indersiden er coveret udformet til at give god komfort og dække lynlåsen, så det føles blødt mod halsen. Stoffet, der vender ind mod halsen og nakken, er fugttransporterende, hvis man skulle komme til at svede på cykelturen. Langs kanten af de nye covers er der en sort, reflekterende kant, som gør cyklisten mere synlig på mørke veje.

Hövding er en diskret krave, som cyklisten har om halsen. Den tjekker cyklistens bevægelser 200 gange i sekundet. Kraven indeholder en sammenfoldet airbag, og hvis der skulle ske en ulykke, pustes airbaggen i kraven op og beskytter hoved og nakke. Udløsningsmekanismen styres ved hjælp af sensorer, som registrerer, om cyklisten bevæger sig unormalt.

Vejledende udsalgspris for de tre covers Myr, Strand og Lav:

299 DKK

Du finder Hövdings covers på www.hovding.com

Emner

Hövding er en diskret krave, cyklisten bærer om sin hals. Kraven indeholder en sammenfoldet airbag, som udløses på 0,1 sekund, når den er involveret i en ulykke. Hövdings airbaghjelm til cyklister kan i dag fås på 16 markeder i Europa og i Japan. www.hovding.com

Hövding er en diskret krave, cyklisten bærer om sin hals. Kraven indeholder en sammenfoldet airbag, som udløses på 0,1 sekund, når den er involveret i en ulykke. I en stor test af cykelhjelme, udført af Folksam, blev det påvist, at Hövding har 3 gange bedre stødoptagelsesevne end alle traditionelle cykelhjelme. Hövdings airbaghjelm til cyklister kan i dag fås på 16 markeder i Europa og i Japan. www.hovding.com