Icelandair trafiktal januar 2012 - fortsætter i samme positive stil

Icelandair fik en god start på 2012 med stigning i passagertallet på 13% i forhold til januar 2011. Fra at transportere 82.115 passagerer i januar 2011 er tallet således steget til 93.184 i januar i år.

2011 blev det bedste år i Icelandairs historie og den positive tendens er taget med ind i 2012. Antal turister der besøgte Island i januar dette år steg med 28% samlet set i forhold til samme måned sidste år. Det er fint i tråd med de fremstød der er lavet for at få turister til Island i ydersæsonerne.
Sagt på en anden måde er missionen lykkedes og Island er ikke længere "kun" kun en destination man tager til i sommermånederne.

- Antal passagerer steg med 13% i januar 2012 i forhold til januar 2011.
- Antal passagerer i januar 2012 var 93.184 mod 82.115 i januar 2011.

Udover de helårsruterne fra de nordiske hovedstæder er Icelandair inden længe tilbage i Göteborg, Billund, Stavanger, Trondheim og Bergen efter vintepausen og antal afgange i hele Skandinavien og Finland er øget i 2012. Icelandairs 2012 fartplan er, i det hele taget, den mest omfattende nogensinde i selskabets historie. Åbningen af Icelandairs nyeste rute i USA, nemlig Denver, Colorado i maj i år nærmer sig og Icelandair har således ni destinationer i Nordamerika.

Flyflåden, som består af Boeing 757, vokser her i 2012 og tæller16 fly mod 14 i 2011. Forventet passagertal i år er 2 mio.

Icelandair holder 75 års fødselsdag i 2012 og har ni destinationer i Skandinavien og Finland: København og Billund i Danmark, Stockholm og Göteborg i Sverige, Helsinki i Finland og Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim i Norge. I Nordamerika flyver Icelandair til New York, Boston, Minneapolis, Orlando, Seattle, Denver og Washington D.C.i USA og Toronto og Halifax, de to sidstnævnte i Canada. Se alle destinationer på http://www.icelandair.dk/

• icelandair trafiktal 2012
  • icelandair trafiktal