Ikano Bolig tager virtuel første spadestik på boligprojekt i Hillerød

Ikano Bolig og borgmester Kirsten Jensen er nu klar til at tage virtuel første spadestik på de første 22 rækkehuse i Cirkelbuen i Ullerød Nord. Boliger, som skal danne rammer for fællesskab og det gode naboskab.

Torsdag den 4. juni markerer Ikano Bolig og borgmester Kirsten Jensen en milepæl i udviklingen af den nye bydel i Ullerød Nord, når byggeriet i Cirkelbuen går i gang. Som noget helt nyt afholder Ikano Bolig første spadestik virtuelt, hvor købere og andre interesserede kan følge arrangementet online.

Det nye boligprojekt i Cirkelbuen skal være med til at understøtte den nye bydel og invitere til fællesskab og det gode naboskab i Hillerød.

”Det er utroligt glædeligt, at de første rækkehuse i Cirkelbuen nu skyder op. Det bliver et fantastisk boligområde, som jeg glæder mig til at følge. Hillerød Kommune har masser at byde på med natur, shopping, et rigt kultur- og fritidsliv, god infrastruktur og kort afstand til København. Med de nye rækkehuse får vi mulighed for at byde endnu flere velkommen til at bo i Hillerød og få glæde af de mange muligheder. Samtidig sætter jeg stor pris på det engagement, som Ikano Bolig viser i lokalområdet,” fortæller borgmester Kirsten Jensen.

De første rækkehuse vil være klar til indflytning i starten af det nye år, og når byggeriet er helt færdigt, vil der stå 39 rækkehuse og 84 lejligheder i den nye bydel. Desuden er der også udstykket 29 parcelhusgrunde. Rækkehusene vil bestå af et- og toplanshuse på mellem 90 og 132 m2, mens lejlighederne bliver på mellem 70 og 110 m2.

Funktionelle boliger med plads til fællesskab

Indretningen af rækkehusene sker i samarbejde med IKEA Taastrup, og der er fokus på at udnytte og optimere hver en kubikmeter i boligerne bedst muligt. Det kommende boligområde i Hillerød får også et fælles bydelshus, Nærvær, som skal drives af frivillige og være med til at understøtte det sociale liv i området og i resten af byen, hvor der blandt andet kan arrangeres fællesspisninger.

”Vi ønsker at bygge funktionelle og attraktive boliger med god indretning til priser, hvor de fleste kan være med. Samtidige vil vi gerne skabe de bedste rammer for, at fællesskaber og det gode naboskab kan blomstre i lokalmiljøet. Et godt hjem handler ikke kun om livet inde i husene, men også om livet omkring dem. Derfor gør vi en indsats for at bidrage og engagere os i udviklingen af lokalsamfundet i Hillerød,” siger René Brandt, der er administrerende direktør hos Ikano Bolig.

Han fortsætter:

”Vi glæder os meget til at bygge Nærvær i Hillerød, der er vores koncept for, hvordan man kan være med til at skabe relationer, som vi tror er én af forudsætningerne for et velfungerende boligområde”.

Bydelshuset Nærvær er stærkt inspireret af købmandscafeen Jordnær i Gadevang, som ligger nord for Hillerød.

Praktisk info og tilmelding til arrangementet med første spadestik

Første spadestik bliver taget ved et virtuelt arrangement torsdag den 4. juni kl. 11-12. Adressen er Tulstrupvej 3, 3400 Hillerød.

Journalister og fotografer er velkommen til at deltage i arrangementet. Af hensyn til regeringens forsamlingsforbud er der begrænset pladser. Tilmelding kan ske til Magdalena Misiak fra Ikano Bolig, på mail magdalena.misiak@ikanobolig.dk eller telefon +45 23675542.

For yderligere information, kontakt:

Kommunikations- og marketingchef, Magdalena Misiak, 23 67 55 42, magdalena.misiak@ikanobolig.dk

Fakta om boligprojektet i Hillerød:

Boligprojektet i Cirkelbuen i Ullerød Nord består af 39 et og toplans rækkehuse på 90-132 m2 samt 84 lejligheder på 70-110 m2. Indretningen sker i samarbejde med IKEA, som skal bidrage til, at alle kubikmeter bliver udnyttet bedst muligt. Herudover er der udstykket 29 parcelhusgrunde fra 750-1.170 m2, hvoraf over halvdelen nu er solgt.

Boligerne bliver solgt via Nybolig Hillerød -Trolle & Hartmann

• hillerød
  • nærværshus
  • ikea