Rejsegilde i Hillerød: Ikano Bolig er klar til at fejre byggeriet i Cirkelbuen

Tilbage i juni måned tog Ikano Bolig og Hillerød Kommunes borgmester Kirsten Jensen det første spadestik til boligerne i Cirkelbuen i Ullerødbyen. De første spær er rejst, så nu er det blevet tid til at holde rejsegilde for første etape af projektet.

Tirsdag den 27. oktober bliver der holdt rejsegilde for de første 22 af i alt 39 rækkehuse, som Ikano Bolig bygger i Cirkelbuen i Hillerød. De første 10 rækkehuse er allerede solgt, og de står klar til indflytning fra starten af det nye år. Når boligprojektet er færdigt, vil der stå 39 rækkehuse, 84 lejligheder og 29 parcelhuse samt et bydelshus til glæde for hele området.

”Det er spændende at se, hvordan byggeriet har udviklet sig siden vi satte det første spadestik i juni måned. Det er fantastisk at se de første huse skyde op, og jeg er spændt på at overvære projektets udvikling og se det nye områdes muligheder udfolde sig. Jeg er glad for at kunne være med til at fejre Cirkelbuen sammen med håndværkerne, Ikano Bolig og nogle af de borgere, som vi snart kan byde velkommen i Hillerød,” siger borgmester Kirsten Jensen.

Nærvær, fællesskab og gode naboer

Ikano Bolig lægger stor vægt på det gode naboskab og håber med bydelshuset Nærvær at kunne understøtte hele den nye bydel, Ullerødbyen, ved at invitere til fællesskab. Boligerne ved Cirkelbuen skal danne ramme for det gode naboskab, mens det fælles bydelshus skal være områdets hjerte og samlingspunkt med plads til det sociale fællesskab.

”Vi glæder os til at bidrage til livet mellem husene ved at skabe godt naboskab og nærvær i hverdagen for de nye beboere i Hillerød, da vi tror på, at det er nogle af de vigtigste forudsætninger for et trygt og velfungerende boligområde,” siger René Brandt, der er administrerende direktør hos Ikano Bolig.

Ikano Bolig faciliterer mødet mellem Cirkelbuens nye beboere før, under og efter byggeriet er færdigt for at skabe lokale relationer og et stærkt tilhørsforhold til området. På sigt skal Nærvær drives af frivillige med henblik på at understøtte det sociale liv i området. Når det står klar, kan det bruges til fællesspisninger, yoga, legegrupper og bankospil – mulighederne er uendelige, så længe aktiviteterne er åbne for alle.

Kubiksmarte boliger i naturskønne omgivelser

Rækkehusene bliver bygget i et og to plan på 90-132 m2. Boligerne indrettes i samarbejde med IKEA Taastrup med fokus på funktionalitet, så hver kubikmeter udnyttes og optimeres. De ligger tæt på naturens rolige omgivelser, men kun 10 minutter på cykel fra Hillerød Centrum.

Praktisk info og tilmelding til arrangementet

Rejsegildet bliver afholdt tirsdag den 27. oktober kl. 8.30-9.30, hvor der vil være lidt at drikke og spise. Adressen er Tulstrupvej 3, 3400 Hillerød.

Journalister og fotografer er velkomne til at deltage i arrangementet. Tilmelding kan ske til kommunikations- og marketingchef Magdalena Misiak på mail magdalena.misiak@ikanobolig.dkeller telefon +45 23 67 55 42.

Vi tager naturligvis højde for Sundhedsstyrelsens anbefalinger og forsamlingsforbuddet i forbindelse med Covid-19.

For yderligere information, kontakt:

Kommunikations- og marketingchef, Magdalena Misiak på mail magdalena.misiak@ikanobolig.dk eller telefon +45 23 67 55 42

Fakta om boligprojektet i Hillerød:

Boligprojektet i Cirkelbuen i Ullerødbyen består af 39 rækkehuse i et og toplan på 90-132 m2 samt 84 lejligheder på 70-110 m2. Indretningen sker i samarbejde med IKEA, som skal bidrage til, at alle kubikmeter bliver udnyttet bedst muligt. Herudover er der udstykket 29 parcelhusgrunde fra 750-1.170 m2, hvor de fleste nu er solgt.

• hillerød
  • boligprojekt
  • rejsegilde

• Hovedstaden