Find normalpriser og download fotos og video nederst.

JYSK fornyer SCANDINAVIAN SENSE-kollektion

Med nyt fokus på genbrugsmaterialer relancerer JYSK i 2021 den populære SCANDINAVIAN SENSE-serie.

Genbrugsmaterialer spiller en vigtig rolle i SCANDINAVIAN SENSE, som inkluderer både sengelinned i flere farver, to typer håndklæder og en bademåtte.

”Designet af SCANDINAVIAN SENSE er inspireret af skandinavisk natur og den enkle livsstil. Afdæmpede farver, subtile mønstre og råmaterialer valgt med omhu for miljøet gør sortimentet perfekt til at fremkalde en følelse af fred og ro i dit hjem,” siger Rikke Blæsild, Range & Design Manager hos JYSK.

De nye produkter kommer til salg i januar, online på JYSK.dk fra 5. januar 2021 og i alle butikkerne senere på måneden.

Et valg, der føles rigtigt

Et nyt fokus for kollektionen er brugen af genbrugsmaterialer. Innovative processer forvandler plastflasker og rester fra bomuldsproduktion til garn til de nye produkter.

”For at give kunderne den højest mulige kvalitet blandes det genbrugte garn med nyt garn. På den måde får materialer, der kunne være endt som affald, et nyt liv til gavn for både vores kunder og miljøet,” siger Rikke Blæsild.

De bløde SCANDINAVIAN SENSE dynebetræk er lavet af en blanding af genanvendt polyester og ny bomuld, og alle dynebetræk er certificeret i henhold til Global Recycled Standard (GRS).

Håndklæderne og bademåtten i SCANDINAVIAN SENSE er lavet af en blanding af nyt og genbrugt bomuld.

Desuden er alle SCANDINAVIAN SENSE tekstiler certificeret i henhold til OEKO-TEX® Standard 100, som er verdens førende sundhedsmærke for tekstiler.

Fakta om Global Recycled Standard (GRS)

Produkter, der bærer Global Recycled Standard (GRS) mærket, verificeres til at indeholde genbrugsmaterialer efter ISO-definitionen af genanvendt. Materialerne, der anvendes til GRS-mærkede produkter, spores også under hele fremstillingsprocessen for at sikre overholdelse af social og miljømæssig praksis og kemiske restriktioner.

Oversigt over produkter

• Håndklæde SEGERSTA (forskellige størrelser, multifarvet)
  • Håndklæde IDRE (forskellige størrelser, to farver: grå og sand)
  • Bademåtte ROLFS (50x90cm, grå)
  • Dynebetræk CILJE (forskellige størrelser, tre farver: råolie, gul, sand)

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.