Fra venstre: Communications & PR Manager Martin Fyn Aamand, Range & Design Coordinator Line Skaaning Lindskov, Communications & CSR Director Rune Jungberg Pedersen og Range & Design Manager Rikke Blæsild.

JYSK præsenterede indendørskollektion ved PR-event i København

Torsdag den 30. september 2021 havde JYSK inviteret journalister og influencere fra hele Europa til PR-event i København, hvor de nyeste JYSK-produkter til indendørssæsonen blev præsenteret.

Spiseborde. Køkkentilbehør. Og alt det vigtigste til soveværelset. Det var nogle af de ting til hjemmet, som JYSK præsenterede ved et PR-event torsdag 30. september i København. Her var danske journalister og influencere inviteret til fysisk event om formiddagen, mens JYSK via livestream afholdte et 45-minutters event for europæiske journalister og influencere om eftermiddagen.

Fra en særligt indrettet lokation i det centrale København gjorde JYSK deltagerne klogere på, hvordan JYSK arbejder med trends for at udvikle produktsortimentet, og hvordan JYSK arbejder på at blive en mere bæredygtig virksomhed.

“At være trendy og blive mere bæredygtige går hånd i hånd. Det er vores største opgave at sørge for, at vores produkter altid lever op til kundernes behov og forventninger, og vi arbejder hårdt på at gøre vores produkter mere bæredygtige. Udover at vise nogle af vores spændende nye produkter er det vores hovedbudskab for eventet,” siger Rikke Blæsild, Range & Design Manager hos JYSK, som præsenterede trends og produkter.

Blive mere bæredygtige

En anden taler ved eventet var Communications & CSR Director hos JYSK, Rune Jungberg Pedersen, der arbejder tæt sammen med kolleger på tværs af virksomheden for at drive overgangen mod at blive en mere bæredygtig virksomhed.

“JYSKs mål er at integrere miljømæssig bæredygtighed i alle relevante områder af vores forretning. Overordnet set betyder det, at vi vil være med til at bekæmpe klimaforandringer, sælge produkter lavet af ansvarlige råmaterialer, reducere emballage og gentænke affald. Hele virksomheden er engageret i det, og vi er på rette vej, men rejsen er lang,” siger Rune Jungberg Pedersen.

Både fysiske og online events

Den europæiske livestream fra København har ikke fuldstændig erstattet fysiske events fra JYSK. Afhængigt af lokale pandemirestriktioner organiserer JYSK stadig fysiske events for at vise nye produkter frem og fortælle historien om JYSK.

“Som en international virksomhed med butikker over hele Europa vil vi gerne være lokale i alle ordets betydninger, men med online events har vi muligheden for at nå bredt ud i mange forskellige lande på en gang. Samtidig er vi rigtig glade for at kunne invitere folk på en virtuel rejse til Danmark, da vi er meget stolte af vores skandinaviske rødder. Vi håber, at alle deltagere havde en god oplevelse,” siger Martin Fyn Aamand, Communications & PR Manager hos JYSK, der var vært på eventet.

• Highlights fra indendørskollektionen kan findes her.

Åse Andersson

Pressekontakt Communications Director +45 30 101 101

Anders Græsbøll Buch

Pressekontakt Communications Consultant +45 23 20 55 67
Martin Sodemann

Pressekontakt Communications Consultant +45 26778155

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.