JYSK skruer op for inspirationen

JYSK skruer op for inspirationen

Efter succes med test i tre lande udruller JYSK fra 1. november 2016 et nyt inspirationskoncept til i alt syv lande – målet er at inspirere og tiltrække nye kunder

Et bredt sortiment med alt til boligen giver ikke automatisk kunderne inspiration til indretningen.

Det var også en af grundene til, at JYSK for et år siden testede et nyt inspirationskoncept i JYSKs butikker i Danmark, Sverige og Polen. Efter gode erfaringer udvides konceptet nu til knap 750 butikker i syv lande: Danmark, Norge, Sverige, Finland, Polen, Tjekkiet og Ungarn.

”Vores test var en stor succes, dels fordi vi fik solgt en masse af de udvalgte varer, men også fordi vi er blevet bekræftet i, at kunderne virkelig gerne vil inspireres, når de besøger vores butikker eller følger os på Facebook eller Instagram. Den opgave kan det her koncept være med til at løse, og derfor udvider vi det nu til endnu flere lande,” siger Katrine Kruuse, Range & Design Manager i JYSK.

Konceptet går under titlen Nordic Mood og består af udvalgte varer, som er håndplukket efter tidens trends, og som udstilles samlet på en central placering i butikkerne og promoveres i tilbudsaviser og på sociale medier.

”Konceptet gør det let for kunderne at se, hvordan man kan sammensætte varer fra vores faste sortiment og skabe en moderne og skandinavisk stemning i hjemmet,” siger Katrine Kruuse.

Kollektion fornyes fire gange om året

Udvalget af produkter fornyes fire gange om året, så kollektionen hele tiden følger tendenserne inden for boligindretning.

”Når varerne blot står på hylderne, kan det være svært at se, hvordan de lige kan passe sammen. Med Nordic Mood-konceptet viser vi i butikkerne og på de sociale medier sammenhængen på tværs af vores sortiment, og vi synliggør helt konkret det skandinaviske design, som er den røde tråd i vores identitet,” siger Katrine Kruuse.

Ved at tilbyde kunderne inspiration både i butikker og på de sociale medier forventer JYSK at kunne slå to fluer med ét smæk.

”Vi tror på, at vi ved løbende at forny vores inspirationskoncept kan få vores nuværende kunder til at kigge forbi deres lokale butik lidt oftere. Samtidig forventer vi på de sociale medier at nå ud til nye målgrupper, som endnu ikke har JYSK på radaren, når det gælder boligindretning,” siger Katrine Kruuse.

Fakta om Nordic Mood

• Det nye inspirationskoncept Nordic Mood lanceres 1. november 2016 i syv lande
  • De syv lande er: Danmark, Norge, Sverige, Finland, Polen, Tjekkiet og Ungarn
  • Formålet er at inspirere kunderne til, hvordan de nemt kan sammensætte varer fra JYSKs sortiment og skabe en moderne, skandinavisk stemning i hjemmet
  • Konceptet består af udvalgte varer på tværs af forskellige varegrupper, som er sammensat efter tidens trends inden for boligindretning
  • Kollektionen af varer udstilles i knap 750 butikker og promoveres i tilbudsaviser og på de sociale medier Facebook og Instagram

Fakta om første kollektion

Med over 3.400 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.