JYSK udvider økologisk kollektion

JYSK udvider økologisk kollektion

Til efteråret får JYSKs økologiske kollektion Scandinavian Sense et boost.

Sidste år introducerede JYSK den økologiske kollektion Scandinavian Sense, der består af bomuldstekstiler til bad og soveværelse. Nu udvides kollektionen med et nyt sengesæt og tilgængelighed i endnu flere lande.

”Vi mener ligesom en stigende del af vores kunder, at bæredygtighed er vigtigt, og derfor vil vi gerne tilbyde økologisk bomuld i vores sortiment. Vi har fået positiv respons på vores Scandinavian Sense-kollektion, og derfor fortsætter en del af varerne i kollektionen. Vi har valgt at tilføje et nyt print på sengelinned, der passer rigtig fint sammen med de andre varer, som vi også tror meget på,” siger Søren Nissen, der er indkøbsdirektør for bl.a. sengelinned.

Det nye sengelinned har ligesom de andre varer i kollektionen et let skandinavisk udtryk med simple striber vævet på hvid baggrund.

Indtil videre har kollektionen været tilgængelig i otte europæiske lande. Nu udvides kollektionen til alle 20 lande, hvor JYSK Nordic har butikker.

”Scandinavian Sense-kollektionen er et vigtigt skridt i retningen af flere bæredygtige produkter i JYSK, og jeg ser det som en selvfølge, at vi tilbyder det til alle vores kunder og ikke kun i udvalgte lande,” siger Søren Nissen.

Om Scandinavian Sense

Alle varer i kollektionen er produceret af 100 % GOTS-certificeret økologisk bomuld. GOTS står for Global Organic Textile Standard, som er verdens førende standard inden for økologisk produktion af bl.a. bomuld. Produkterne er desuden mærket OEKO-TEX® Standard 100.

I kollektionen findes tre forskellige slags sengelinned, håndklæder i to kvaliteter og en bademåtte. Desuden indeholder kollektionen i Danmark, Norge, Sverige og Finland en dyne og pude, hvor betrækket er produceret af GOTS-certificeret økologisk bomuld.

Emballagen til alle varer er også produceret i bæredygtige materialer: Papirlabels er produceret af FSC®-mærket træ, og stofposerne er lavet af GOTS-certificeret økologisk bomuld.

Scandinavian Sense-kollektionen findes i butikkerne i Danmark allerede nu, og det nye sengesæt kommer til salg fra starten af juli i alle lande og på JYSK.dk.

Varer i kollektionen:

• Sengesæt ADA med striber dynebetræk: 140x200cm, pudebetræk 60x63/70cm (349 DKK)
  • Sengesæt ADA med striber dynebetræk: 140x220cm, pudebetræk: 60x63/70 cm (399 DKK)
  • Sengesæt AYA grå dynebetræk: 140x200cm, pudebetræk: 60x63/70cm (299 DKK)
  • Sengesæt AYA støvet blå dynebetræk: 140x200 cm, pudebetræk: 60x63/70 cm (299 DKK)
  • Håndklæde IDRE 50x100 cm (119 DKK)
  • Bademåtte RYA 55x95 cm grå (129 DKK)
  • Badehåndklæde LERKIL 70x140 cm hvid (179 DKK)
  • Badehåndklæde LERKIL 70x140 cm lys grå (179 DKK)
  • Badehåndklæde LERKIL 70x140 cm mørk grå (179 DKK)
  • Håndklæde LERKIL 50x100 cm hvid (89,95 DKK)
  • Håndklæde LERKIL 50x100 cm lys grå (89,95 DKK)
  • Håndklæde LERKIL 50x100 cm mørk grå (89,95 DKK)
  • Dyne 550g SENSE VIK varm 135x200 cm (1799 DKK)
  • Dyne 605g SENSE VIK 135x220 cm (1999 DKK)
  • Pude SENSE VIK 750g 60x63/70 cm (699 DKK)

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.