12.000 kroner til JYSK-ansatte

12.000 kroner til JYSK-ansatte

Igen i år kan butiksmedarbejdere i JYSK glæde sig over at blive belønnet for deres andel i et godt resultat.

12.100 kroner. Det er den gennemsnitlige bonus, som JYSK har udbetalt til medarbejderne i de danske JYSK-butikker i løbet af det seneste regnskabsår.

Og det glæder landechef for JYSK i Danmark, Bo V. Andersen.

”Når vi udbetaler bonus til de butiksansatte, er det jo fordi det er gået godt for JYSK. Det skyldes først og fremmest det store engagement fra medarbejderne i vores butikker, så derfor er det vigtigt, at de får en kontant belønning for deres indsats,” siger Bo V. Andersen.

De ansatte får bonus ud fra resultatet i den butik, hvor de er ansat.

Det betyder, at der er forskel på, hvor stor en bonus, der bliver udbetalt til de enkelte medarbejdere, men det betyder også, at bonussystemet bliver nemmere at forstå for den enkelte medarbejder.

”Når man får bonus ud fra resultatet i sin egen butik, er det nemmere at gennemskue sin bonus, og det er også nemmere at påvirke resultatet. Derfor synes jeg, det er et sundt princip, og det er et system vi har arbejdet med i JYSK i mange år,” siger Bo V. Andersen.

Derfor er det ifølge Bo V. Andersen også positivt, at JYSK igen i år udbetaler mange penge i bonus.

”Det betyder rigtig meget. Det viser jo, at alle kolleger har ydet en stor indsats i løbet af det seneste regnskabsår og kæmpet for at sikre alle kunder en god oplevelse, siger Bo V. Andersen, der udover den kontante belønning, som er udbetalt i løbet af regnskabsåret også sender en stor tak til alle kollegerne i de danske JYSK-butikker.

Fakta om bonus i JYSK

• Den gennemsnitlige bonus til de butiksansatte i JYSK var på 12.100 kroner i det seneste regnskabsår.
  • De butiksansatte i JYSK får bonus efter, hvor godt det går i den butik, hvor de er ansat.
  • Bonussen udbetales løbende over regnskabsåret i form af en udbetaling hvert kvartal.
  • Emner

JYSK er en international butikskæde med skandinaviske rødder, der sælger alt til boligen. Den første butik åbnede i Danmark i 1979, og i dag har JYSK over 2.600 butikker og 23.000 medarbejdere i 50 lande. I Tyskland og Østrig hedder butikkerne Dänisches Bettenlager – i resten af verden JYSK. JYSK er ejet af den danske købmand Lars Larsen, der står bag en række virksomheder med en samlet omsætning på 29,9 milliarder DKK. JYSKs omsætning er på 26,636 milliarder DKK.

Åse Andersson

Pressekontakt Communications Director +45 30 101 101

Anders Græsbøll Buch

Pressekontakt Communications Consultant +45 23 20 55 67
    Martin Sodemann

Pressekontakt Communications Consultant +45 26778155

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.