Jacob Brunsborg bliver ny formand i Lars Larsen Group

Jacob Brunsborg bliver ny formand i Lars Larsen Group

Efter mere end 40 år i spidsen for JYSK og Lars Larsen Group har Lars Larsen valgt at træde tilbage som bestyrelsesformand med øjeblikkelig virkning.

Ny bestyrelsesformand er Lars Larsens søn, Jacob Brunsborg.

”Jeg er utrolig glad for og stolt over, at Jacob har valgt at tage imod rollen som bestyrelsesformand og dermed videreføre JYSK og Lars Larsen Group som en familieejet virksomhed,” siger Lars Larsen.

”Jacob har været en del af virksomheden igennem mange år og har haft en central rolle i bestyrelserne i mange af selskaberne i Lars Larsen Group. Han er uden tvivl den rigtige til at videreføre den virksomhed, jeg startede,” fortsætter Lars Larsen.

Han erkender dog, at skiftet i formandsstolen kommer tidligere end planlagt, hvilket skyldes, at han for kort tid siden fik konstateret leverkræft, som har spredt sig.

”Det er desværre en meget alvorlig diagnose, jeg har fået, og derfor vil jeg bruge min tid og mine kræfter på min familie. Derfor betyder det meget for mig, at den fremtidige ledelse af virksomheden er på plads,” siger Lars Larsen.

Går ydmygt til opgaven

47-årige Jacob Brunsborg udtrykker først og fremmest sorg over omstændighederne for sin overtagelse af formandsposten, men understreger samtidig, at han ser frem til at arbejde videre med familievirksomheden.

”Min far har opbygget noget enestående, og han bliver umulig at erstatte. Men jeg og resten af familien går ydmygt til opgaven med at videreføre hans imponerende livsværk,” siger Jacob Brunsborg.

Han understreger, at de enkelte virksomheder i Lars Larsen Group er kendetegnet ved stærke selvstændige ledelser, og derfor vil han også i første omgang koncentrere sig om familien.

”Lige nu vil jeg fokusere på at støtte mine nærmeste i denne svære tid, og derfor vil jeg heller ikke komme nærmere ind på mine planer med formandsposten,” siger Jacob Brunsborg.

JYSK er en international butikskæde med skandinaviske rødder, der sælger alt til boligen. Den første butik åbnede i Danmark i 1979, og i dag har JYSK over 2.700 butikker og 23.000 medarbejdere i 52 lande. I Tyskland og Østrig hedder butikkerne Dänisches Bettenlager – i resten af verden JYSK. JYSK er ejet af den danske købmand Lars Larsen, der står bag en række virksomheder med en samlet omsætning på 29,9 milliarder DKK. JYSKs omsætning er på 26,636 milliarder DKK.

Åse Andersson

Pressekontakt Communications Director +45 30 101 101

Anders Græsbøll Buch

Pressekontakt Communications Consultant +45 23 20 55 67
Martin Sodemann

Pressekontakt Communications Consultant +45 26778155

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.