JYSK-medarbejdere forbereder butikken til åbningen onsdag.

JYSK åbner i Rusland

Den 3. juni 2020 åbner JYSK sin første butik i Rusland, når kunderne inviteres indenfor i butikken i Trojka i Moskva.

Det er den første af i alt fire butikker, som JYSK planlægger at åbne i Rusland i løbet af sommeren.

”Jeg er virkelig glad for, at vi nu kan åbne vores første butik i Rusland. Åbningen var oprindeligt planlagt til den 2. april, men det var ikke muligt på grund af de mange restriktioner, som blev indført på grund af coronavirus. Desværre betyder faren for spredning af virus også, at åbningen kommer til at foregå uden den festivitas, som traditionelt er en vigtig del af en landeåbning. Den del må vente, indtil alle restriktioner er fjernet, men så vil vi selvfølgelig også fejre åbningen sammen med vores russiske kunder,” siger Executive Vice President Retail, Mikael Nielsen.

Butikken i Trojka Moskva er den første af i alt fire butikker, som JYSK åbner i Moskva i løbet af sommeren, og Country Manager, Igor Raić, ser frem til at byde kunderne indenfor i butikken.

”Vi havde virkelig set frem til at åbne de første butikker i april, og vi havde arbejdet hårdt for at blive klar. Heldigvis ser det nu endelig ud til, at vi kan invitere kunderne indenfor. Selvfølgelig ud fra de regler og retningslinjer, som gælder i denne tid, da sikkerheden for vores kunder og medarbejdere har førsteprioritet, siger Igor Raić.

Ligesom sine kolleger havde han glædet sig til en stor åbningsfest, men han er ikke i tvivl om, at åbningen nok skal blive en god oplevelse for kunderne, selv om det bliver noget anderledes end en traditionel landeåbning.

”Tirsdag gennemfører vi en prøveåbning for vores medarbejdere og nogle få udvalgte gæster. Blandt andet for at sikre, at alt virker, som det skal. Onsdag åbner vi så dørene for alle andre, og vi håber selvfølgelig på mange kunder på trods af situationen,” siger Igor Raić.

JYSK er en international butikskæde med skandinaviske rødder, der sælger alt til boligen. Den første butik åbnede i Danmark i 1979, og i dag har JYSK over 2.900 butikker og 23.000 medarbejdere i 52 lande. I Tyskland og Østrig hedder butikkerne Dänisches Bettenlager – i resten af verden JYSK. JYSK er ejet af familien bag Lars Larsen Group, der står bag en række virksomheder med en samlet omsætning på 34,7 milliarder DKK. JYSKs omsætning er på 28,32 milliarder DKK.

Åse Andersson

Pressekontakt Communications Director +45 30 101 101

Anders Græsbøll Buch

Pressekontakt Communications Consultant +45 23 20 55 67
Martin Sodemann

Pressekontakt Communications Consultant +45 26778155

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.