Pr. 31. januar 2023 var der 83 åbne butikker i Ukraine.

JYSK fortsætter aktiviteterne i Ukraine efter et år med krig

Med medarbejderes og kunders sikkerhed i højsædet fortsætter JYSK med at drive og opgradere eksisterende og åbne nye butikker i Ukraine.

Før krigen brød ud den 24. februar 2022, havde JYSK Ukraine 85 åbne butikker i Ukraine plus tre nye butikker under opførelse og en butik under omlægning.

Et år senere har JYSK Ukraine genåbnet størstedelen af butikkerne og planlægger at åbne tre nye butikker inden september. Pr. 31. januar 2023 var der 83 åbne butikker i Ukraine.

”Vi håber, at det aldrig bliver normalt, at vores medarbejdere skal søge ly i kældre, når luftalarmen lyder. Men det er desværre virkeligheden i Ukraine et år efter Ruslands invasion. Vores medarbejderes sikkerhed er stadig vores prioritet,” siger Mikael Nielsen, Executive Vice President Retail i JYSK.

Målet er 100 butikker

Efter midlertidigt at lukke alle butikker i Ukraine i den første uge af invasionen er de fleste butikker blevet genåbnet én efter én.

”Vores beslutning om at genåbne butikker kom fra et stærkt ønske fra den lokale landeledelse og medarbejderne. De ønskede at levere nødvendige produkter til det ukrainske folk og holde fast i en eller anden form for hverdag under krigen. På de fleste parametre kører JYSK Ukraine lige nu som ethvert andet JYSK-land takket være det lokale ledelsesteams store dedikation og vores stærke koncepter,” siger Mikael Nielsen.

Det langsigtede mål i Ukraine er at nå 100 butikker, og JYSK tror på en succesfuld fremtid i landet.

"Vi fortsætter med at underskrive nye lejekontrakter, åbne nye butikker og omlægge eksisterende butikker. Vi fortsætter med at betjene kunderne, forsyne dem med kritiske produkter, og vi støtter staten. JYSK Ukraine har også støttet mange velgørenhedsprojekter, herunder flygtninge, hospitaler og museer. JYSK Ukraine har også involveret loyale kunder i at indsamle midler til at finansiere velgørende projekter,” siger Ievgenii Ivanytsia, Country Director for JYSK Ukraine.

Fakta om JYSK Ukraine

• 825 medarbejdere
  • 83 åbne butikker
  • 3 nye butikker planlagt inden september
  • Første butik åbnede i 2004

JYSK er en international boligkæde med skandinaviske rødder, som gør det let at indrette alle rum i ethvert hjem samt haven.

Med over 3.200 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.

Grundlægger Lars Larsen åbnede sin første butik i Danmark i 1979. I dag beskæftiger JYSK 30.000 medarbejdere.

JYSK er en del af familieejede Lars Larsen Group med en omsætning på 44,0 milliarder DKK i finansåret 2021/22. JYSKs omsætning var på 36,2 milliarder DKK i finansåret 2021/22.

Åse Andersson

Pressekontakt Communications Director +45 30 101 101

Anders Græsbøll Buch

Pressekontakt Communications Consultant +45 23 20 55 67
Martin Sodemann

Pressekontakt Communications Consultant +45 26778155

Med over 3.400 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.