JYSK satte nye rekorder på Black Friday

JYSK satte nye rekorder på Black Friday

Onlinesalget på JYSK.dk steg med over 50 procent, mens salget i butikkerne steg med over 10 procent i løbet af Black Friday-weekenden.

Selvom det var femte år i træk, at Black Friday indtog JYSK med besparelser på op til 70 procent, var interessen for de gode tilbud stadigvæk kæmpestor.

Både online på JYSK.dk og i JYSKs 102 danske butikker satte udsalgsweekenden nye rekorder i forhold til sidste år. Stigningen i antallet af onlinekøb på JYSK.dk var på over 50 procent, og i de fysiske butikker steg salget med over 10 procent.

”Vi kan konstatere, at Black Friday stadig er enormt populær som startskud på julehandlen. Det væltede ind med ordrer på JYSK.dk, og i butikkerne var der fuld tryk på kasseapparaterne, især om fredagen, selvom vores tilbud gjaldt hele weekenden,” siger Niels Veien, Executive Vice President for Sales, Marketing & E-Business i JYSK.

Populært med onlinebestilling

På JYSK.dk benyttede mange kunder sig ifølge Niels Veien af JYSKs Click & Collect-service, hvor man kan reservere en vare online og afhente den i sin lokale butik på et senere tidspunkt.

”Vores kunder sætter stor pris på, at de i ro og mag kan finde de bedste tilbud online og reservere dem, så de senere kan afhentes i den lokale butik. Med mere end 100 fysiske butikker fordelt over hele Danmark er det klart en af vores styrker, at online- og fysisk handel hænger sammen,” forklarer Niels Veien.

Det var ikke kun i Danmark, at Black Friday trak kunder til JYSK. Også i de øvrige 19 lande, hvor JYSK Nordic driver butikker, blev der sat salgsrekorder, så selve Black Friday om fredagen endte som den største salgsdag nogensinde i JYSKs historie.

• Black Friday-tilbud gjaldt fredag, lørdag og søndag.
  • Onlinesalget på JYSK.dk steg med over 50 procent.
  • Salget i butikkerne steg med over 10 procent.
  • Fredag blev igen den største samlede salgsdag i JYSKs historie.

JYSK er en international butikskæde med skandinaviske rødder, der sælger alt til boligen. Den første butik åbnede i Danmark i 1979, og i dag har JYSK over 2.500 butikker og 21.000 medarbejdere i 49 lande. I Tyskland og Østrig hedder butikkerne Dänisches Bettenlager – i resten af verden JYSK. JYSK er ejet af den danske købmand Lars Larsen, der står bag en række virksomheder med en samlet omsætning på 27 milliarder DKK. JYSKs omsætning er på 23,2 milliarder DKK.

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.