Nu kan JYSK-ansatte hjælpe oplevelsesindustrien

Nu kan JYSK-ansatte hjælpe oplevelsesindustrien

Coronapandemien tvang JYSK til at aflyse sin årsfest. I stedet blev det meldt ud, at alle medarbejdere ville få et gavekort til oplevelsesindustrien. Fredag blev gavekortene delt ud.

Der har været godt gang i JYSKs butikker efter genåbningen, hvor der specielt har været efterspørgsel efter havemøbler. Nu får alle i JYSK også muligheden for at være med til at hjælpe restauranter og oplevelsesindustrien godt i gang efter deres genåbning onsdag.

Fredag fik alle butiksmedarbejdere på fuld tid nemlig udleveret et gavekort på 1.200 kroner, der kan bruges omkring 800 forskellige steder på restauranter, forlystelser og oplevelser. Deltidsmedarbejdere får et gavekort på 600 kroner.

”Det er et super godt alternativ til vores årsfest, så tak for det. Jeg tænker, at gavekortet skal bruges på en oplevelse, nu hvor man kan nyde, at alting er åbnet igen. Det kunne være et spaophold eller et restaurantbesøg,” siger Patrick Thygesen, Store Manager i JYSK Skejby.

En anden oplevelse til medarbejdere

Beslutningen om gavekortene blev taget, da JYSK i februar måtte tage beslutningen om at aflyse den udskudte årsfest, hvor alle medarbejdere i Danmark og deres ledsager normalt deltager. I stedet skulle alle i JYSK få mulighed for en eller flere oplevelser, der samtidig kunne hjælpe trængte brancher.

”Vi er selvfølgelig kede af, at vi ikke har kunnet samle alle vores medarbejdere til den store årlige JYSK-fest, som vi plejer, men vores medarbejdere skal ikke snydes. Derfor har vi besluttet os for at give alle ansatte et gavekort, som man kan bruge til næsten lige, hvad man har lyst til, rundt omkring i Danmark,” siger Lene Houe, HR Manager i JYSK Danmark.

Det er alle fuldtidsansatte JYSK-medarbejdere i butikkerne, på hovedkontoret og på distributionscentret i Uldum, der har fået et gavekort på 1200 kroner, mens deltidsansatte har fået et gavekort på 600 kroner.

Til november håber JYSK at kunne tage revanche og gennemføre dette års JYSK-fest, hvis coronapandemien tillader det.

JYSK er en international boligkæde med skandinaviske rødder, som gør det let at indrette alle rum i ethvert hjem samt haven.
Med over 3.000 butikker og webshops i 51 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.
Grundlægger Lars Larsen åbnede sin første butik i Danmark i 1979. I dag beskæftiger JYSK 26.500 medarbejdere. I Tyskland hedder butikkerne DÄNISCHES BETTENLAGER – i resten af verden JYSK.
JYSK er en del af familieejede Lars Larsen Group med en omsætning på 35,6 milliarder DKK. JYSKs omsætning er på 30,4 milliarder DKK.

Anders Græsbøll Buch

Pressekontakt Communications Consultant +45 23 20 55 67

Med over 3.400 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.