Gå til indhold
Begge flyselskaber, Air France og KLM,  er kommet ind på Top 3 og er nu de bedste blandt de globale flyselskaber.
Begge flyselskaber, Air France og KLM, er kommet ind på Top 3 og er nu de bedste blandt de globale flyselskaber.

Air France og KLM lægger sig i førerposition i Sustainable Brand Index

”Det er utroligt dejligt, at danskerne opfatter både Air France og KLM som to af de mest bæredygtige flyselskaber. Vi har arbejdet hårdt i mange år for at kunne tilbyde et mere bæredygtigt produkt, så det varmer og opmuntrer os naturligvis yderligere, når markedet lægger mærke til dette’’, siger Anita Wagner Feddersen, Salgsdirektør Danmark & Island, Air France KLM.

I årets udgave af Sustainable Brand Index har knapt 10.000 danskere haft indflydelse på, hvilket brand de anser for at være det mest bæredygtige. Gårsdagens resultater placerer KLM på andenpladsen og Air France på tredjepladsen i kategorien "Airlines".

”Vi er ekstremt glade for, at danskerne forbinder vores brands med bæredygtighed. I hele koncernen har vi et stærkt fokus på bæredygtighed, og vi gør vores yderste for at accelerere udviklingen mod en mere bæredygtig flyvning. Vi har for nylig tilsluttet os Science Based Target Initiative, for at sikre, at vi i overensstemmelse med Paris-aftalen bidrager til at holde den globale opvarmning et godt stykke under 2 grader. Som det første flyselskab i verden har vi også inkluderet en lille mængde bæredygtigt flybrændstof i alle vores billetter* for at kunne operere i større skala på markedet for bæredygtigt flybrændstof. En af de bedste og hurtigste måder at gøre luftfarten mere bæredygtig på. Jeg tror på, at det er konkrete fremskridt og initiativer som disse, der gør, at vi nu klatrer markant opad ranglisten, siger Maria Hagelberg, Marketing Manager Air France og KLM Norden.

* med afgang eller mellemlanding i Holland

For over a century, KLM has been a pioneer in the airline industry. KLM aims to be the leading European network carrier in customer centricity, efficiency and sustainability. The KLM network connects passengers from North Europe via Amsterdam Airport Schiphol to the world's key destinations. KLM Royal Dutch Airlines is part of the Air France–KLM Group. KLM is also a member of the global SkyTeam Alliance, which has 19 member airlines.

Pressekontakt Communication and Sustainability Strategisk marknadsöfring, branding och PR 0046 76 8787559

Pressekontakt Marknadschef Air France och KLM North Europe

København