​BBR inviteret til World Water Forum i Korea

Billund BioRefinery er med helt fremme på scenen, når 7. udgave af World Water Forum afholdes den 12.-17. april 2015 i koreanske Daegu-Gyeongbuk.

Organisationen bag den globale vandkonference, International Water Association, har givet Billund BioRefinery en særlig indbydelse til at holde et oplæg under sessionen ”Ressource recovery from wastewater systems”. Invitationen fra IWA er et udtryk for, at Billund BioRefinery er et meget interessant, globalt bud på ressourceudnyttelse og genvinding i fuld skala.

“Det er en ære for os at blive inviteret til at holde oplæg for globale pionerer og beslutningstagere på vandområdet. Så vi ser det som et kæmpe skulderklap og en stærk faglig anerkendelse af vores udviklingsarbejde hos Billund BioRefinery,” siger markedschef Theis Gadegaard fra Krüger.

Han deltager på konferencen sammen med projektleder Mads Munk-Poulsen, Billund BioRefinery, der kommer til at stå for præsentationen af Fremtidens Renseanlæg.

“Det er et vigtigt og relevant forum for vores visioner om at betragte spildevand og affald som ressourcer og udnytte energien i dem. Det er det helt rigtige sted at udbrede kendskabet til Billund BioRefinery, og miljøministeren – som varmt støtter projektet – er også til stede på konferencen,” påpeger Mads Munk-Poulsen.

“Vi prioriterer vores deltagelse meget højt og kombinerer konferencen med en række møder med internationale repræsentanter fra det meste af verden.”

Efter konferencen fortsætter Theis Gadegaard og Mads Munk-Poulsen videre til Beijing til en række møder med lokale vandselskaber/interessenter samt den danske ambassade i Kina.

Miljøministerens deltagelse på World Water Forum kommer i forlængelse af hendes nye vision for eksport af vandteknologi, som ministeren og en samlet vandbranche netop er blevet enige om.

”Vand kan blive det nye vind for Danmark. Men det sker ikke af sig selv. Det kræver, vi lever op til de ønsker, som eksportmarkederne har, og tænker i nye samarbejder,” siger miljøminister Kirsten Brosbøl.