SURFF, Frogbox og V-Cloudio - nye skarpe løsninger fra Krüger

Krüger præsenterer på VandTek16 en pallette af ny teknologi til fremtidens renseanlæg, vandværker og afløbssystemer. Oveni kommer vi med skarpe bud på løsninger til industriens vand- og spildevandsudfordringer. Alt sammen er det løsninger til at udnytte ressourcerne bedre og på den måde levere bidrag til fremtidens cirkulære økonomi.

En stor del af Krügers nyudviklede teknologi er opstået gennem udviklingsprogrammer, hvor vi samarbejder med universiteter, forsyningsselskaber og slutbrugere. På den måde kommer den nyeste forskning hurtigst muligt ud og gør gavn hos brugerne.

En løsning, som vi forventer os meget af, er online varslingssystemet SURFF, der giver beredskab og borgere 2-4 timer til at reagere, inden viadukter og kældre fyldes med vand. Det betyder, at enorme værdier kan beskyttes inden et skybrud. Krüger har udviklet SURFF i samarbejde med HOFOR, BIOFOS, Nordvand og DMI.

Krüger modtager i år fem Vandmærker, hvor SURFF får tildelt et trestjernet Vandmærke. De øvrige fire Vandmærker bliver tildelt for produkterne: V-Cloudio (cloud-baseret åben systemløsning), Flora (produkt til at håndtere afløbsmodeller), Water Job Manager (Cloudløsning, der fordeler driftsopgaver til navngivne driftsoperatører) og Dencerin (billig kulstofkilde til spildevandsrensning).

På vores stand i år er det overordnede tema ressourceudnyttelse og cirkulær økonomi.

Her kan man kigge nærmere på en række nye teknologier fra Krüger – herunder naturligvis de fem, der er tildelt Vandmærker. Man kan også se nærmere på:

• Struvia-teknologien, der udvinder fosfor fra spildevand
  • Energieffektive løsninger til mejerier
  • Bæredygtig rensning af spildevand fra landbaserede fiskefarme (RAS2020)
  • Løsninger til behandling af hospitalsspildevand

På standen præsenterer vi vores nyeste skud på stammen- Frogbox. Det er et måleinstrument, der online kan måle effekten af det samlede indhold af miljøfremmede stoffer. Frogbox er koblet på et succesfuldt projekt på Skejby Universitetshospital, der fokuserer på rensning af hospitalsspildevand.

Vi glæder os også til at vise vores Virtual Reality (VR) område frem for alle interesserede, hvor man med et par VR-briller kan bevæge sig rundt på et vandværk. Samtidig har vi et visualiseringsbord, hvor man kan bevæge sig rundt på forskellige anlæg i en form for VR. Ideen er at give et indblik i fordelene ved at arbejde med 3D modeller, når man skal designe f.eks. et drikkevandsanlæg.

Krüger A/S er en internationalt orienteret miljøvirksomhed med speciale i bæredygtig vandbehandling. Vi arbejder som rådgivere, entreprenører og leverandører af teknisk udstyr inden for drikkevand, procesvand og spildevand og bidrager herigennem sammen med vores kunder til at bevare, udvikle og genvinde ressourcer, som er afgørende for menneskers liv. Mange af vores løsninger er patenterede teknologier udviklet i tæt samarbejde med forsyninger og universiteter.

Vi er i dag en internationalt orienteret dansk virksomhed med 450 medarbejdere, der fokuserer på at levere tekniske løsninger tilpasset kundens behov. Vi leverer helhedsorienterede og miljøbæredygtige løsninger inden for vand og spildevand til industrier og offentlige myndigheder. Krüger er en del af det verdensomspændende Veolia, som vi ofte samarbejder med på internationale projekter.