Dronningen af pilleovne: Maria Sofia

Nu er det på tide, at vi retter vores opmærksomhed mod MCZ’s dronning – MARIA SOFIA fra Sergio Leoni, en del af MCZ Group.

Praktisk fornøjelse og fryd for øjet

Maria Sofia er en meget praktisk pilleovn og ideel til den moderne familie med tempo i livet. Den er kendt for sit feminine design baseret på den håndlavede keramik og de fine messing/nikkel-detaljer, der gør, at den kan tage sig smukt ud i enhver stue med sin royale dekadence.
Flammen er stor og fornøjelig takket være dens høje og dybe ildkasse. Endeligt sikrer Maria Sofia topopvarmning i hjemmet med ekstrem ren og effektiv forbrænding.

Sergio Leoni

Sergio Leoni, den kendte italienske mester af håndlavet keramik til ovne, færdiggjorde sine første studier inden for kunstnerisk tegning, skultur og modellering af ler for mere end 50 år siden, og har altså siden dedikeret sit liv til at formidle praktiske opvarmningsredskaber som kunstgenstande, der fremhæver og romantiserer kvaliteten i deres varme.
Keramikken til hver pilleovn fremstilles i hånden med naturlige materialer, ler, vand og ild. Med en stor del ydmyghed og tålmodighed for processen er slutproduktet en større samling af kunstneriske pilleovne designet til at vare i årenes løb.

Den italienske mester Sergio Leoni

Det er bestemt ikke let for designere at forsøge sig en verden som Sergio Leoni. Ovnene designet af mester Sergio fra 1960’erne, har til formål at opvarme boliger, men også at antænde fantasien og følsomheden. Disse keramiske produkter er fint håndlavede og visuelt slående boligmøbler.

Maria Sofias designer, Monica Graffeo

Selve designet af Maria Sofia er udarbejdet af den italienske designer, Monica Graffeo, som specifikt designer løsninger til hjemmet. Hendes stil er kendetegnet ved de bløde og runde former, som i sin helhed har en kant, der giver et organisk, men specielt, look til hjemmet. Graffeo har naturligvis måttet designe Maria Sofia med en respekt for mærkets historie i baghovedet.

Maria Sofias designer, Monica Graffeo

Udfaldet er en moderne klassiker, som viser sin respekt for det traditionelle håndværk og klassiske former, men har fornyet energien med moderne elementer, såsom den matte overfladebehandling med et mønster, der takket været være lysets effekt, minder om en juvel. Dette skaber en fantastisk flot synergi, der kan tage sig smukt ud i både klassiske eller moderne hjem.

Maria Sofias mønster fanger lyset og giver et grafisk indtryk, der minder om en juvel

Maria Sofia passer ind i Sergio Leonis stillinje med kontinuiteten, men uden at efterligne den på en uoriginal måde. Det forstærker plasticiteten og sensualiteten af håndlavet keramik med en juvelstruktur, hvor lyset brydes med en iriserende virkning. Maria Sofia er i sandhed pilleovnenes dronning.

Den fås i følgende kombinationer: sort/nikkel, sort/messing, hvid/nikkel og sort/messing.

Se hvordan en pilleovn af Sergio Leoni bliver til

• Energi