5 cases løst med en pilleovn

Rumproblemer, fugtige eller tørre omgivelser, gamle pejseindsatse, der skal istandsættes, lofter, der enten er for lave eller for høje: disse er situationer, hvor der blev fundet en strålende løsning ved monteringen af en pilleovn. Lad os se fem konkrete sager, der forhåbentlig giver dig inspiration til opvarmning af hjemmet.

Case 1. Pladsrestriktioner

Ved denne case fandt man to restriktioner; For det første er køkken-alrummet aflangt og rummer både køkken, spisestue og mindre opholdsstue. For det andet er tilstedeværelsen af en gammel røggas inkorporeret i en lille gipspladevæg, som adskiller køkkenet fra opholdsstuen både af æstetiske og funktionelle grunde.

Løsningen: MCZ DOC

Ud over en meget reduceret dybde (kun 30,2 centimeter) har MCZ DOC røgafgangen øverst i stedet for på bagsiden og er derfor perfekt til installation i et indhak i væggen. Den tager ikke mere plads end en radiator, og strømmen af den varme luft kan justeres, så den kommer ud ovenfra eller forfra.

Se produktet.

MCZ DOC passer perfekt ind i køkken-alrummets dimensioner.

Case 2. Opvarm flere rum med én løsning

Det første krav var at skabe et passende varmesystem til et stort, temmelig fugtigt og koldt hus. Det andet krav var at opvarme opholdsstue og soveområde med kun én løsning, men med mulighed for selv at vælge temperatur og ventilation.

Løsningen: MCZ MOOD Comfort Air®

Med MOOD kan du opvarme rummet, mens det behageligt kan tørre luften fra unødig fugt. Takket være den vægmonterede kanalgang, når den varme luft også de to soveværelser på første sal. Temperaturen og ventilationen i hvert rum kan indstilles adskilt efter behov med en fjernbetjening.

Se produktet.

Et eksempel på montering af varmeflytning

Case 3. Stilhed og komfort til at arbejde med ro i sindet.

Når du arbejder foran en computer, har du brug for et varmt, hyggeligt og alligevel stille miljø. I denne case var kravet at finde en effektiv og brugervenlig løsning til opvarmning af det åbne rum i en grafisk tegnestue med meget højt til loftet skabt efter renovering af et ældre landhus.

Løsningen: MCZ CUTE

To CUTE-modeller blev installeret i studiet. De er programmeret til at starte på egen hånd, før personalet ankommer og slukker sig selv igen, når de har forladt kontoret. Med funktionen “No Air” tændes den, selvom ventilatoren er slukket og sikrer ekstremt stille drift. Endelig er et vigtigt aspekt den blide og naturlige flamme, der minder om en brændeovns, hvilket gør arbejdsmiljøet mere hyggeligt og behageligt.

Se produktet.

En MCZ CUTE opvarmer nu diskret og lydløst hele kontoret.

Case 4. Erstat oliefyret med en mere kosteffektiv og miljøvenlig løsning

I dette tilfælde var der behov for at finde en mere økonomisk løsning til et nedlagt landbrug af ældre dato. Opvarmningen af husets centralvarmesystem og brugsvand skete med et økonomisk forbrugende og ret forurenende oliefyr, der stod i bryggerset. Det var vigtigt at finde en løsning, som kunne være økonomisk fordelagtig og samtidig tidsbesparende at bruge om vinteren.

Løsningen: EGO Hydromatic

I betragtning af behovet for en opvarmning i det vinterlige halvår, kunne pilleovnen i dette tilfælde egne sig som et mindre fyr til træpiller.

En Hydromatic er valgt, da disse har en selvrensende brændskål. Det betyder, at familien blot skal tømme og rense omtrent 1 gang ugentligt. De kan samtidig programmeres til både tid og temperatur, således familien nu både har overblik og kontrol over opvarmningen af huset.

Case 5. Opvarmning af virksomhed uden at involvere for meget personale

I det designbelønnede arkitekttegnede Hotel Slow Horse, lokaliseret i det kolde nordlige Italien, finder man den store centrale foyer med over otte meter til loftet, er samlingspunktet for alle værelser på hotellet. Det brede rum og især varmens tendens til at stige og koncentrere sig om arealerne på øverste etage krævede en yderligere varmekilde.

Løsningen: MCZ VIVO SLIM 90 Comfort Air®

MCZ VIVO SLIM 90 opvarmer det designbelønnede Slow Horse Hotel i Italien.

Med træpillepejsen, der er installeret lige under krydset af tagets hovedakse, er man i stand til at nå den ideelle temperatur udover, at den også tilføjer en mere behagelig og hyggelig følelse i hele rummet. Gæster, der forlader eller vender tilbage fra udflugter, er mere villige til at stoppe op for at nyde varmen af ilden, før de går tilbage til og fra deres værelser. At vælge en pejs til træpiller betyder, at du kan programmere tænd/sluk-tid efter behov i hhv. lav- og højsæsonen.

Personalet involveres kun én gang om dagen i maksimalt fem minutter for at påfylde træpiller og tømme og eventuelt rengøre brændskålen.

• Energi

• opvarmning