Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ kombinerer sportslige egenskaber og brændstofeffektiv kørsel

Mercedes-AMG løfter nu sløret for E 53 HYBRID 4MATIC+, som kombinerer en 3,0 liter seks-cylindret motor med en elektrisk motor, der tilsammen leverer 585 hk. Bilen er dermed garant for høj ydelse og køredynamik samtidig med, at den kan transportere dig mere end 100 km på ren el.

Sportslig hybrid

Den 3,0 liter store seks-cylinder leverer sammen med den elektriske motor sammenlagt 585 hk og et drejningsmoment på 750 Nm. Samtidig sender den bilen fra 0-100 km/t på bare 3,8 sekunder, mens topfarten er elektronisk begrænset til 280 km/t. Dertil kan bilen opnå en hastighed på 140 km/t ved udelukkende brug af den elektriske motor.

Den elektriske 120 kW-motor er integreret direkte i AMG SPEEDSHIFT TCT 9G-gearkassen for at spare plads. Den leverer i sig selv 480 Nm, som er tilgængelig fra første omdrejning og gør, at bilen er lynhurtigt ude af starthullet.

Det 28,6 kWh batteri er placeret bagerst under bagagerummet. 21,22 kWh af kapaciteten kan benyttes aktivt af føreren, mens den resterende energi er reserveret til såkaldte ”boosts” ved dynamisk kørsel. På trods af dette har du stadigvæk en elektrisk rækkevidde på mere end 100 km, hvilket vil dække det daglige behov for langt de fleste.

Bilen er udstyret med en 11 kW-lader, mens en 60 kW hurtiglader kan tilkøbes. Det gør, at batteriet kan oplades fra 10 % til 80 % på omtrent 20 minutter.

Stærkere karosseri

For at veje op for drivlinjens store, sportslige potentiale har karosseriet gennemgået en serie afstivninger. Støtter til den forreste affjedring afstiver den forreste struktur og muliggør endnu mere lateral dynamik. Området omkring motoren er også forstærket således, at det reducerer vridninger, og det udmønter sig i en endnu mere præcis styring.

AMG-design

Sammenlignet med søstermodellerne fra Mercedes-Benz skiller E 53 HYBRID 4MATIC+ sig ud ved de AMG-specifikke designdetaljer. Den velkendte AMG-frontgrill definerer bilens front sammen med de bredere frontskørter og større luftindtag.

Fra siden fremstår bilen med bløde linjer og et rent udtryk, mens de AMG-specifikke sideskørter binder for- og baghjul sammen. De flade og sammenhængende LED-baglygter er modelleret efter Mercedes-stjernen og drager øjet mod bilens kraftfulde bagende.

Indvendigt møder man et harmonisk udtryk med sportslige detaljer. Som standard fås E 53 med det HYBRID-specifikke, oplyste interiør i grå, åbenporet asketræ med AMG-logo. Den imponerende MBUX Superscreen med skærm til passageren kan tilkøbes, men uagtet vil du i 53 E HYBRID 4MATIC+ få unikke AMG- og hybrid-specifikke funktioner og skærmbilleder, som blandt andet videregiver information om ladestatus, batteritemperatur, elektrisk rækkevidde og meget mere.

Læs mere om Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ i den internationale pressemeddelelse her.