Kaptajn Storm og finurlige fortællinger

Kaptajn Storm og finurlige fortællinger

Tag børnebørnene ved hånden og kom til fortællerworkshops, tag på en gratis familierundvisning med Kaptajn Storm og prøv kræfter med klassiske sømandsopgaver før og i påskeferien på M/S Museet for Søfart.

Påskeferien begynder allerede tirsdag d. 22. marts på M/S Museet for Søfart, når der bydes indenfor til fortællerworkshops og sømandsopgaver med Kaptajn Storm.

Fortællerworkshops og sømandsopgaver
Tirsdag d. 22. marts og onsdag d. 23. marts kan både børn og bedsteforældre høre finurlige fortællinger fra livet til søs, når Anna Grethe Steensig fortæller om sine skibsrejser til og fra skole i 1960’erne. Bagefter producerer børn og bedsteforældre nogle af de mange ting, der dukker op i Anna Grethes historie.

Begge dage kan du også møde Kaptajn Storm og hans papegøje Diego og hjælpe ham med at laste skibet, pudse messing og finde kursen. I kan også slappe af i museets familielounge med bøger, legetøj og tidsrøvende papir- og rebaktiviteter.

Gratis familierundvisninger med Kaptajn Storm
Fra skærtorsdag d. 24. marts til og med d. 28. marts kan man tage på gratis familierundvisning med Kaptajn Storm og papegøjen Diego og prøve kræfter med klassiske sømandsopgaver. Du lærer bl.a. at navigere og binde knob på ægte sømandsmanér. Der er et stempel i sømandsbogen som bevis på, at du har klaret rejsen.

Hver dag i museets åbningstid er der aktiviteter og hygge i familieloungen med bøger, legetøj, papir- og rebaktiviteter. Fra tirsdag d. 22. marts og i hele påskeferien er der en gratis tatovering til børnene i museumsbutikken.

Påskeaktiviteter:

Tirsdag d. 22. marts og onsdag d. 23.marts:

Fortællerworkshops
Hvornår: Kl. 12-13 og kl. 14-15 tirsdag d. 22. marts og onsdag d. 23. marts.
Hvor: Start i museumsbutikken.
Book: Book pladser via booking@mfs.dkeller bookingtelefon 49 28 02 14 (telefontid alle hverdage kl. 10-14) eller via først til mølle princippet.
Bedst for børn i alderen 3-13 år. Max. 30 personer.

Aktiviteter og afslapning

Begge dage i museets åbningstid kl. 11 til 17 kan du møde Kaptajn Storm og hans papegøje Diego. Hjælp ham med at laste skibet, pudse messing, finde kursen, fodre papegøjen og mange andre vigtige opgaver ombord. I kan også slappe af i museets familielounge med bøger, legetøj og tidsrøvende papir- og rebaktiviteter.
Hvornår: Hver dag ml. kl. 11 og 17 d. 22. og 23. marts.
Hvor: Aktiviteterne finder sted på Kronborgbroen og Mezzaninen.
For børn og bedsteforældre i alle aldre.
Ingen tilmelding.

Fra skærtorsdag d. 24. marts til og med d. 28. marts:

Gratis familierundvisninger
Hvornår:
Kl. 12 og kl. 14. Fra skærtorsdag d. 24. marts til og med 28. marts. Rundvisningerne varer en halv time.
Hvor:
Start i museumsbutikken.
Book: Book pladser via booking@mfs.dk eller bookingtelefon 49 28 02 14 (telefontid alle hverdage kl. 10-14) eller via først til mølle princippet.
Bedst for børn i alderen 5-12 år. Max. 30 personer.

Familielounge
Slap af og få dagens gode oplevelser på plads i den hyggelige familielounge. Her er god udsigt, bløde stole, spændende bøger, sjovt legetøj og tidsrøvende papir- og rebaktiviteter.
Hvornår:
Hver dag mellem kl. 11 og 17 d. 24. marts til og med d. 28. marts.
Hvor: Aktiviteterne finder sted på Kronborgbroen og Mezzaninen.
For børn, forældre og bedsteforældre i alle aldre.
Ingen tilmelding.

Læs mere under Det Sker på www.mfs.dk