Mød Kaptajn Storm på M/S Museet for Søfart

Hvordan er livet om bord på et skib, og hvordan sætter man en kurs og binder et knob? Det kan man lære på gratis familierundvisninger på M/S Museet for Søfart i efterårsferien.

Fra lørdag d. 15. oktober til d. 23. oktober kan man lege sømand for en dag, når Kaptajn Storm viser rundt på de gratis familierundvisninger hver dag kl. 12 og kl. 14.

Sømandsopgaver med Kaptajn Storm
På rundvisningen forvandler Kaptajn Storm museets udstillinger til et levende eventyr, som hele familien kan være med i. Man prøver kræfter med klassiske sømandsopgaver, mens man bevæger sig rundt på museet under jorden. Og man lærer om livet om bord på et skib. Hvordan sætter man fx en kurs, og hvordan binder man knob på ægte sømandsmaner?

De skæve gulve og de interaktive installationer bidrager til den maritime stemning, og der vil være beskøjter til at tage den værste sult og et stempel i sømandsbogen som bevis på, at man har klaret rejsen.

Find rotterne!
I efterårsferien er der også stor rottejagt for hele familien. Efter udlevering af kikkert og rotteskema bevæger man sig fra museumsbutikken ud i udstillingerne, hvor rotterne gemmer sig.

Er der brug for et pusterum efter aktiviteterne står museets café klar med bl.a. frokost for børn og voksne, kakao, kaffe og kage.

Gratis familierundvisninger:
Hvor:
Start i museumsbutikken.
Via først til mølle princippet eller tilmelding via booking@mfs.dk
Hvornår: Fra d. 15. oktober til 23. oktober. Kl. 12 og kl. 14.
Rundvisningerne varer en halv time.
Bedst for børn i alderen 5-12 år.

Den store rottejagt:
Hvor:
Start i museumsbutikken
Hvornår: Hele dagen fra d. 15. oktober til d. 23. oktober.

Se mere på
www.mfs.dk