Red kulturarven på M/S Museet for Søfart

Red kulturarven på M/S Museet for Søfart

M/S Museet for Søfart oversvømmes, og du er med til at beslutte, hvilke genstande der skal reddes fra den visse ødelæggelse. Det er opgaven, når museet søndag den 6. og 13. september byder på rundvisninger og debat lidt ud over det sædvanlige.Vigtige genstande - eller important shit - findes der meget af på M/S Museet for Søfart. Den 6. og 13. september er det publikum, der debatterer og udvælger når museet, i anledning af Golden Days’ ’Festival of Important Shit’, spørger publikum, hvad der skal reddes og hvorfor.

Arrangementerne begynder med en særomvisning med fokus på en række genstande, der hver især fortæller en historie om søfartshistoriens mangfoldige og mytiske verden.

Herefter bliver man som publikum sat over for et svært valg: Hvilke tre genstande ville du redde, hvis museet blev oversvømmet? Er det søkortet fra 1500-tallet, sjalet hjembragt fra Kina, tatoveringsbøgerne eller noget helt andet?

Arrangementerne foregår kl. 12 til 14 søndag d. 6. og 13. september.

Pris: Gratis ved forevisning af entrébillet til museet: Voksne: 110 kr. Studerende og pensionister over 65 år:90 kr. Børn under 18 år: Gratis.

Tilmelding til arrangementet sker via Billetto.dk https://billetto.dk/da/katastrofe-og-kulturarv-paa-museet-for-soefart

Foto: https://www.dropbox.com/s/3rz78pnj6e8vdt2/Foto%20Museet%20for%20S%C3%B8fart.jpg?dl=0

For yderligere oplysninger kontakt:
Kommunikationsansvarlig Frederikke Møller, fm@mfs.dk, mobil: 2628 0204.