Sundhed.dk har implementeret fleksible arbejdspladser

Interview med sundhed.dk

Vi har tidligere skrevet om sundhed.dk, der i forbindelse med genåbningen har valgt MyDesk til implementering af fleksible arbejdspladser. Med den nye hybride ordning foregår nogle dage på kontoret og andre hjemmefra. Nu hvor medarbejderne har haft lidt tid til at vænne sig til systemet, har vi foretaget et interview med Helle Hvass Nielsen, Chefsekretær for sundhed.dk for at høre, hvordan deres oplevelse med MyDesk og den nye hybride ordning har været.

Vigtigt værktøj i hverdagen
Sundhed.dk er et samlet digitalt tilbud fra det offentlige sundhedsvæsen, som anvendes af Danske Regioner, Sundhedsministeriet, Sundhedsstyrelsen, regioner, sygehuse og kommuner i betjeningen af borgere og sundhedsprofessionelle. I snart tyve år har danskerne kunnet tilgå websitet for information om sundhed og sygdom og er hermed en essentiel del af vores hverdag. Især det sidste halvandet års tid har det været et vigtigt værktøj til at kunne holde sig opdateret om COVIDs udvikling og indflydelse på samfundet.

Imødekomme forskellige behov
Som så mange andre organisationer måtte sundhed.dk under nedlukningen udføre deres arbejde hjemmefra. Medarbejderne oplevede generelt, at det var muligt at løse opgaverne fra hjemmekontoret, men efter et stykke tid begyndte flere at savne samværet med kollegerne. Organisationen har nu valgt den hybride model, hvor nogle dage foregår på kontoret og andre hjemme. De fleste medarbejdere benytter sig af ordningen, men de, som foretrækker udelukkende at arbejde fra kontoret, får lov til det: ”Vi har prøvet at imødekomme alle medarbejderes behov, så vidt det er muligt”, udtaler Helle Hvass Nielsen. Pga. dette foregår mange møder virtuelt, hvor medarbejdere deltager både fra kontoret og hjemme. Det kan være en udfordring ift. at få alle til at deltage ligebyrdigt, hvilket ifølge Helle Hvass Nielsen er noget, som de fortsat øver sig i og bliver bedre til at administrere.

Implementering af nyt system
Da genåbningen af kontorerne blev aktuel, var sundhed.dk interesseret i at implementere et nyt system til administration af fleksible arbejdspladser. Valget faldt på MyDesk, der er blevet taget godt imod af medarbejderne og modtager ros for service og dialog gennem indkørselsfasen. Ifølge Helle Hvass Nielsen har det krævet lidt tilvænning i starten at skulle booke bord eller meddele, at man arbejder hjemmefra. MyDesk er dog så enkelt og nemt at bruge, at det hurtigt bliver en del af den daglige rutine f.eks. at tjekke ind via appen på sin telefon. Hos sundhed.dk er systemet sat op både i København og Odense, så medarbejderne har mulighed for at booke plads på begge lokationer.

Fokus på work-life-balance
Ifølge Helle Hvass Nielsen har sundhed.dk fokus på work-life-balance og medarbejderes trivsel: ”Vi kan godt lide, at vores medarbejdere er glade og tilfredse. Det får vi noget igen af. Har vores medarbejdere det godt, får vi så meget mere produktivt arbejde tilbage.” Under nedlukningen har de gjort deres bedste for at opretholde dette f.eks. med afholdelse af virtuelle fællesarrangementer. Der er nedsat et trivselsudvalg, der løbende sørger for små virksomhedsgoder. Sammen med den hybride ordning er det med til at gøre virksomheden attraktiv og fordelagtig for medarbejdere.

Hybride modeller er vejen frem
Hybride modeller og fleksible arbejdspladser er vejen frem for moderne virksomheder, der ønsker at skabe favorable vilkår og sikre sig mod uforudsete omstændigheder. Mere end nogensinde er det vigtigt for arbejdspladser at sørge for, at medarbejdere trives og føler sig værdsatte, hvilket har en markant indflydelse på velvære og produktivitet. Vi er stolte af samarbejdet med sundhed.dk og glade for, at medarbejderne er positivt indstillede på den nye hverdag med mere frihed og individuel tilpasning. Er I interesserede i at høre mere om, hvordan MyDesk også kan hjælpe jeres virksomhed, så book en gratis prøveperiode eller kontakt os. Vi ser frem til at offentliggøre flere spændende samarbejder i den nærmeste fremtid.

Jesper Bo Larsen

Pressekontakt Co-founder & Partner PR & Kommunikation 26202728 LinkedIn

Implementer og administrer fleksible arbejdspladser

MyDesk er en app for virksomheder til administration og optimering af kontorer, hjemmearbejdspladser, kantinedrift, rengøring og parkering.

MyDesk
Bækkeskovvej 5